ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

به گزارش‌ ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در یک برنامه‌ی رادیویی ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهارداشت: بخش عمده‌ی بحث شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به موضوع فرهنگ‌سازی و استانداردسازی محصولات داخلی منوط می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا و همین طور فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال پیشرو است.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه این طرح به همت کارشناسان وزارتخانه تهیه و جهت تصویب نهایی به دولت ارسال شده است. آذری جهرمی تصریح کرد: هدف از تدوین طرح مزبور رفع موانع ثبت نهادی شرکت‌های دانش بنیان و همچنین بر طرف کردن معضلات شرکت‌های مورد نظر در حوزه‌ی مالیات، بیمه و ساماندهی اعطای تسهیلات به این نوع کسب و کارها است.
وی اضافه کرد: رفع موانع بر سر راه کسب‌وکارهای نوپا بزرگ‌ترین کمک و حمایت از این گروه کاری است چرا که به اندازه‌ی کافی انرژی، خط سیر و استعداد و در عین حال بازار جذاب ۸۰ میلیون نفری روبه‌روی تولیدات جوانان این مرزی و بوم قرار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جدا از این توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی از دیگر دستور کارهای مهم این وزاتخانه طی سال جاری است. وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی لازمه‌ی گسترش و رونق این مدل کسب‌وکارها در کشور است.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در نوروز امسال بیش از ۵۳ هزار کیلومتر از طول جاده‌های کشور تحت پوشش خدمات رومینگ ملی نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت و تاکنون بیش از ۱,۲ میلیون نفر از مشترکان به صورت همزمان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.
وی گفت: امسال در توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی بحث گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری به ویژه فیبر منازل به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بستر اشتراک دو میلیون نفر به شبکه‌ی ADSL و فیبر نوری در کشور فراهم شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه