ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش مهر، به دنبال دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی که سال‌ها است مشترکان تلفن همراه با آن مواجه هستند، روند پیگیری این موضوع از سوی وزارت ارتباطات سرعت بیشتری یافته است.
حسن روحانی اول بهمن ماه در جمع مدیران وزارت ارتباطات با تاکید براینکه دریافت پیامک‌های گاه و بیگاه تبلیغاتی نارضایتی مردم را به همراه دارد، از وزیر ارتباطات خواست چاره ای برای این معضل بیاندیشد.
پس از این دستور، وزیر ارتباطات به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی، سیم‌کارت تلفن همراه را در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، اخطار داد و اعلام کرد: موضوع جریمه «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده و اجرایی می‌شود.
پس از آن در فاصله کمتر از یک هفته، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد که با بی‌توجهی به اخطارهای مربوط به فروش غیرقانونی سیم کارت، مجوز ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لغو شده و سیستم شناسایی مزاحم‌های پیامکی در یک روز ۸۴۰ سیم‌کارت متخلف را شناسایی و قطع کرده است.
چراکه به اعتقاد وزیر ارتباطات بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم‌کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود و ارسال پیامک از سرشماره‌های پیامکی در صورت اعتراض کاربران، به راحتی قابل رسیدگی است.
بر این اساس وزارت ارتباطات از طریق فرآیند هوش مصنوعی و نیز دریافت شکایات از کاربران، نسبت به قطع سیم کارت‌های ارسال‌کننده این پیامک‌های مزاحم اقدام می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه