ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ خرداد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان امور مالیاتی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان بهزیستی و شرکت ملی پست ایران به همراه ۹۷ سازمان دیگر، متصل به شبکه‌ی ملی اطلاعات بوده و خدمات الکترونیک خود را از طریق این شبکه ارائه می‌دهند.
محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل وقت شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، ۲۵ تیرماه ۱۳۹۵ به خبرنگار ایرنا گفته بود: مشخصه‌های شبکه‌ی ‌ملی اطلاعات در قانون آمده و در ماده‌ی ۴۶ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه به چیستی این شبکه پرداخته و شورای عالی فضای مجازی نیز الزام‌های آن را مشخص ساخته است.
به گفته‌ی وی، بر اساس قانون، شبکه‌ی ملی اطلاعات پهن باند است، به این معنا که باید با پهنای باند مناسب، برای مردم قیمت متناسبی داشته باشد.
معاون وقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برخورداری از امنیت و مدیریت یکپارچه و استفاده‌ی حداکثری از فناوری داخلی را از دیگر ویژگی‌های مطرح شده برای شبکه‌ی ملی اطلاعات توصیف کرد.
همزمان با هفته‌ی دولت در هفتم شهریورماه ۱۳۹۵ فاز نخست شبکه ملی اطلاعات ایران را معاون اول رئیس جمهوری رونمایی کرد و فاز دوم نیز به دنبال تلاش برای افزایش زیرساخت‌ها دهه‌ی فجر همان سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همزمان با بهره‌برداری از دو فاز شبکه‌ی ملی اطلاعات، روند شکل‌گیری کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران با سرعتی که پیش از آن قابل تصور نبود، آغاز و هر چند نوبت یک‌بار، ظهور کسب‌وکاری نوین بر این بستر را مشاهده کردیم.
اکنون و در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران فهرست ۱۰۳ دستگاه و نهاد متصل به شبکه‌ی ملی اطلاعات اعلام شده است.
وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت احوال کشور، شهرداری مشهد، دیوان محاسبات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کمیته‌ی امداد، شرکت راه‌آهن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صندوق توسعه‌ی ملی از جمله دستگاه‌هایی به شمار می‌روند که اتصال آن‌ها با شبکه‌ی ملی اطلاعات برقرار است.
بیمه‌ی مرکزی، شرکت بیمه ایران، بانک مرکزی، بانک های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه تعاون، توسعه صادرات، صنعت و معدن و پست بانک ایران و همچنین سازمان امور عشایر، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، سازمان دامپزشکی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز از دیگر سازمان‌هایی هستند که اکنون اتصال آن‌ها در شبکه‌ی ملی اطلاعات بر قرار شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه