ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، با حضور در هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ابتدای سخنان خود با یادآوری تاریخ امروز گفت: امروز ۲۱ اسفند مصادف است با یک‌صد و چهل و دومین سال تأسیس وزارت ارتباطات که این روز را به همکاران در وزارت ارتباطات تبریک می‌گویم. همچنین امروز دوازدهم مارس سالروز ابداع وب در ۳۰ سال پیش است که طبیعتاً این ابداع مبنای تحولی بزرگ در تاریخ فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اثرات تکنولوژی بر تحولات گفت: تلفن ثابت زمانی که آمد فاصله شهرها را به‌شدت کوتاه کرد. تلفن همراه که آمد فاصله افراد را کاهش داد. اینترنت اشیا که در حال ظهور و بروز است می‌خواهد اشیا را به یکدیگر نزدیک کند. تصور کنید چه رخداد عظیمی قرار است رخ دهد.
وزیر ارتباطات افزود: پس ما با یک تحول مواجهیم که صرفاً در حوزه فناوری هم نیست. تحول فناوری روی فرهنگ، زندگی، اجتماع، اقتصاد و سیاست اثر می‌گذارد و تک بعدی هم نیست. طبیعتاً آن‌ کسانی که مسلط به تغییرات هستند در این شرایط وزن‌کشی‌ها و کشش‌های خاص خودشان را دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: هرکسی یک گفتمانی را تعریف و تلاش می‌کند تحولات را به سمت سبک گفتمانی خودش نزدیک کند. یکی طرفدار لیبرالیسم است، طبیعتاً این تحولات را به سمت لیبرالیسم می‌برد و تلاش می‌کند که آن را با گفتمان خودش توسعه دهد. طرفداران کمونیسم هم به همین ترتیب؛ بنابراین هرکسی می‌خواهد متناسب با گفتمان خودش حوزه را به سمت خودش هدایت کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه