گوناگون
الناز فرجی۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

ممکن است که تسلا در ساخت جهانی بهتر با استفاده از ماشین های برقی سازگار با محیط زیست به خود افتحار کند اما از دغدغه ها و نگرانی های اخلاقی مصون نیست. Mercury News کشف کرده که حداقل یکی از پیمانکاران تسلا با استفاده از قراردادی فرعی، دستمزد پایینی (کمتر از 5 دلار برای ساعت) به نیروی کار خود در شرق اروپا می دهد. شرکت های شریک از پرداخت اضافه کار  حتی برای جبران صدمات اجتناب می کنند. این شیوه برای پیمانکاران کارخانه های مهم که خواهان کسر هزینه استفاده از نیروی کار آمریکا هستند اعمال می شود که 52 دلار در ساعت برای انجام وظایف مشابه هزینه می کنند.
تسلا در ابتدا این یافته ها را کم اهمیت جلوه داد و در بیانیه ای اظهار داشت که توافقات کار نیازمند آن است که پیمانکاران به استخدام و حقوق  مناسب کارمندان خود پای بند باشند. با این حال، مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در صفحه تویتر خود نوشت که او این سوء استفاده را دیده و قصد دارد که به بررسی آن بپردازد. پس تعجب نکنید که در آینده نزدیک تسلا نظارت خود به پیمانکاران را بیشتر کند.
تا حدودی، این مشکل به سیستم ویزای آمریکا وابسته است. در حالیکه بررسی کارگران موقت که به آنجا می آیند برای مسئولان رسمی کار آسانی است اما کارگران زیادی به صورت غیرقانونی به آنجا مهاجرت کرده و حاضر هستند که با دستمزد کمتر نسبت به بقیه کار کنند. تسلا در میان شرکت های تکنولوژی که با این مشکل روبرو هستند تنها نیست اما ضروری است که دولت برای به حداقل رساندن نقض حقوق کارگران دست به کار شود.

برچسب هاTesla
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Tesla موتورهای برقی برای خودروی Model 3 خواهد ساخت