تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱ بهمن

شرکت خودروسازی آمریکایی Tesla که تولیدکننده‌ی خودروهای برقی و قطعات موردنیاز ترن‌های برقی می‌باشد، قصد دارد موتورهای برقی برای خودروی Model 3 تمام الکتریکی سدان جدید خود، در کارخانه‌ی عظیم ۵ میلیارد دلاری‌اش در Nevada تولید نماید.
فرماندار این شهر، Brian Sandoval گفت، به عنوان یک خودروساز آماده برای شروع تولید انبوه خودرو در بازار، بعد از این سال هستیم. با توجه به اظهارات فرماندار Nevada، شرکت Elon Musk درصدد است با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری، کارخانه‌ی gigafactory را با خطوط تولید موتور برقی و قطعات گیربکس تجهیز کند. این خودروی Model 3 در کارخانه‌ی فرمونت، کالیفرنیایِ شرکت مذکور تولید خواهد شد. گمان می‌رود کارخانه جدید این خودروساز، حدود ۵۵۰ فرصت شغلی فراهم سازد.
گفتنی است، آوردن تولید موتور برقی به کارخانه Nevada به Tesla اجازه می‌دهد تا تاثیر کارخانه فرمونت خود را به حداکثر برساند، چراکه هر اینچ از فضای ۵/۳ میلیون فوت مربع آن مورد نیاز خواهد بود. این شرکت به هدف تولید ۵۰۰۰۰۰ وسیله‌ی نقلیه در سال می‌اندیشد.
فرماندار شهر Nevada ازTesla برای دو برابر کردن تعهد خود به دولت تشکر کرده و اشاره کرد، شرکت در حال حاضر رشد اقتصادی قابل توجهی برای این شهر داشته است. وی افزود، Tesla در حال حاضر دارای ۱۰۰۰ نفر شاغل تمام وقت و ۲۰۰۰ نفر دیگر کارگران ساخت و ساز در محل می‌باشد.

برچسب هاTesla
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Faraday Future اعلام کرده است که در حال تولید یک ماشین بدون سرنشین می باشد