گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

فناوری تشخیص چهره موضوعی پر چالش است. گروه‌های مدافع حقوق مشتریان و سرمایه‌گذاران به خاطر اینکه آمازون فناوری هوش مصنوعی تشخیص چهره‌اش را در اختیار نیروهای قانونی قرار داده است، در مقابل آن صف آرایی کرده‌اند. این سیستم به نیروهای دولتی اجازه‌ی استفاده از سیستم Face ID را با نرخ خطای نزدیک به ۱۵ درصد می‌دهد. از طرف دیگر، فیسبوک هم برای استفاده‌ی فناوری‌های تشخیص چهره در گرفتن عکس بدون اجازه‌ی کاربران تحت انتقادات شدید قرار دارد.
ابهامات نظارت در ارتباط با به کارگیری از فناوری تشخیص چهره‌ی شرکت‌هایی چون مایکروسافت را بر آن داشت تا از دولت بخواهند در این باره مشارکتی موثر داشته باشد. Brad Smith، ریاست هیات مدیره‌ی مایکروسافت، امروز در پست وبلاگی از قانون‌گذاران درخواست بررسی الگوریتم‌های تشخیص چهره و سیاست‌های مربوط به استفاده از آن‌ها را کرد.
Smith و Harry Shum، ریاست بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، اوایل سال جاری مقاله‌ای منتشر کرد و پیش‌بینی کرده بود که پیشرفت‌های هوش مصنوعی نیاز به وضع قوانین جدید دارند. اما پست امروز Smith نخستین‌بار است که نشان می‌دهد این شرکت ردموندی به صورت واضحی از تنظیم قوانین و مقررات برای سیستم‌های تشخیص چهره حمایت می‌کند.
Smith اشاره می‌کند، فناوری تشخیص چهره به صورتی عمیق در حال جا افتادن در جوامع هستند و این لزوما چیز بدی نیست. به عنوان مثال، چندی پیش پلیس در هندوستان در مدت چهار روز بیش از ۳ هزار بچه‌ی گمشده را با استفاده از این فناوری پیدا کرد، اما این به معنای عدم امکان سوء استفاده از آن نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه