ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

به گزارش فارس، مدیرعامل فرابورس از توافق شفاهی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی برای معاف شدن بانک‌ها در زمینه‌ی راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس خبر داد.
امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه تاکنون برای صدور موافقت اصولی برای ۲۳ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به هیات پذیرش فرابورس مراجعه شده، عنوان کرد: تاکنون ۵ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه‌ی ۲۱۵ میلیارد تومانی در فرابورس پذیره‌نویسی شده‌اند و ۸ صندوق دیگر با سرمایه‌ی ۲۶۵ میلیارد تومانی توانسته‌اند، موافقت اصولی خود را از هیات پذیرش فرابورس دریافت کنند. از این تعداد سه صندوق جسورانه بانکی و مابقی نیز صندوق‌های جسورانه‌ی جدید هستند.
وی با اشاره به اندازه‌ی ۱۵ میلیارد تومانی سرمایه‌ی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ی دانشگاه تهران افزود: سرمایه‌ی این صندوق تعهدی است، به طوری که در روز پذیره‌نویسی تنها باید ۲۰ درصد معادل سه میلیارد تومان از سرمایه‌ی سهامداران تأدیه شد.
وی گفت: عدم جمع‌آوری کل وجوه مورد نیاز برای راه‌اندازی صندوق جسورانه در ابتدای پذیره‌نویسی از ویژگی‌های آن نسبت به سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و پس از تأدیه‌ی ۲۰ درصد مبلغ سرمایه از سوی سهامداران، وقتی طرح کسب‌وکار آماده و شرکت استارتاپ خریداری شود، آن زمان مدیر صندوق فراخوان تأدیه مابقی سرمایه را به سهامداران خواهد داد.
مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از توافق شفاهی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی برای معاف شدن بانک‌ها در زمینه‌ی راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس خبر داد و گفت: صندوق‌های جسورانه هر شش ماه و ۱۲ ماهه موظف هستند، آمار سرمایه‌گذاری‌های خود و این که چند طرح جدید خریداری شده را به عموم سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه