ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ ارديبهشت

به گزارش پیوست، ۲۹ اردیبهشت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات از انجام ۱۴۲ آزمایش برای تاب‌آوری شبکه‌ داخلی کشور در صورت قطع اینترنت خبر داد.
محمدجواد آ‌ذری جهرمی با اعلام اینکه سال گذشته ۳۳ میلیون حمله سایبری از خارج به شبکه داخلی کشور رخ داده به افزایش ارتقاء سطح امنیت سایبری کشور اشاره کرد و گفت:‌ «۱۴۲ آزمایش برای راستی آزمایی استقلال شبکه ملی اطلاعات در صورت قطع اینترنت انجام شد که این آزمایش‌ها موفق بود و ما برآورد می‌کنیم که در برابر تهدیدات می‌توانیم مقابله کنیم. در حال حاضر ما یک شبکه امن، ارزان و باکیفیت داخلی داریم.»
همچنین وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه مقابله با فیشینگ و جعل صفحات پرداخت اینترنتی خبر داد و گفت: « در راستای کاهش تخلفات در فضای مجازی، سامانه مقابله با فیشینگ (صفحات جعلی) به عنوان یکی از ۱۰ سامانه سپر امنیتی شبکه اطلاعات راه اندازی می‌شود. به این ترتیب سایت‌هایی که با هدف جعل راه اندازی می‌شوند از طریق این سامانه شناسایی شده و سطح تخلفات و کلاه برداری‌هایی که از مردم می‌شود، کاهش خواهد یافت.»
وزیر ارتباطات در ادامه سخنرانی خود به توسعه شبکه ملی اطلاعات و راه‌اندازی اتصال بیش از ۷ هزار روستا به این شبکه در روز جهانی ارتباطات اشاره کرد و گفت‌: «توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی وظیفه ماست. شبکه ملی سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا دارد. بخش زیرساخت شبکه ملی اطلاعات براساس سند تبیین الزامات این شبکه انجام می‌شود و وظایف وزارت ارتباطات  براساس این سند کاملا مشخص است. مطابق با این هم سند ۸۰ درصد رشد وظایفمان را انجام داده‌ایم. اما در بخش محتوا که بخش مهم این شبکه است ما وظیفه‌ای نداریم و باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه قدم‌های اصلی را بردارند.»
جهرمی در ادامه افزود:‌ «پرداخت الکترونیک به وجود می‌آید نباید وزارت ارتباطات را بانک مرکزی بدانیم و یا طرح سلامت دیجیتال که پیش می‌آید نباید وزارت ارتباطات را متولی بهداشت بدانیم. در مورد موقوع جرم نیز همین است و نباید وزارت ارتباطات را مسئول همه چیز دانست. هر بخشی مسئولیت خودش را دارد.»
جهرمی در ادامه تاکید کرد:‌«نمی شود کسی که برای توسعه زیرساخت می دود را کتک بزنیم. ما به صورت آتش به اختیار وارد حوزه کودک شدیم، چند مرجع فرهنگی اعتراض کردند که چرا وزارت ارتباطات وارد حوزه محتوا شده است، بسم الله . ما خارج می شویم، شما ببینید چه کار کرده اید؟»
اما جهرمی در این مراسم اعلام کرد که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های این وزارتخانه در حال حاضر ۷۰ درصد تجهیزات شبکه پهن‌باند کشور به تجهیزات داخلی مجهز شده‌اند.
او در این زمینه گفت:‌ «شرکت‌های ما در بخش تجهیزات مخابراتی به خودکفایی رسیده‌اند و با وجود اینکه میزان شاخص اقتصادی در حوزه‌های دیگر کاهش داشته در این حوزه شاخص اقتصادی رشد خوبی داشته است. هم اکنون ۴ استان کشور زیرساخت ارتباطی‌شان با کمک تجهیزات داخلی توسعه پیدا کرده است.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه