ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، این است که سیستم اقتصاد سنتی در کسب و کار بداند که باید بر جوانان نخبه و متخصص سرمایه‌گذاری کند، نه آنکه بر سر راه آن‌ها سد شود و یک روز با فیلترینگ و روزی دیگر با قوانین دست و پاگیر مانع از فعالیت آن‌ها شود، چراکه درنهایت خود اوست که می‌بازد.
به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در جلسه شورای ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد، در خصوص اهمیت سرمایه‎‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ی پژوهش و بی‌اثر بودن سرمایه‌گذاری دولت در این حوزه گفت: اینکه تنها دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، راه به جایی نمی‌برد؛ سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش تنها زمانی موثر است که اگر دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد، بخش خصوصی نیز نسبت به دولت بیشتر اقدام به سرمایه‌گذاری کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر ایجاد محیط و اکوسیستمی مناسب برای رشد اقتصاد دانش‌بنیان محور، اظهار کرد: آنچه که منجر به رشد اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود، محیط و اکوسیستم است که در آن عوامل مختلفی اثرگذار است به طوری‌ که عامل مالی در رده پنجم و یا ششم قرار می‌گیرد؛ در حالیکه در اقتصاد نفتی عامل مالی در اولین رده قرار می‌گیرد و به عنوان عاملی محوری به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: زمانی که پول عاملی محوری در یک اقتصاد مد نظر گرفته می‌شود، اقتصادی همچون اقتصاد نفتی شکل می‌گیرد، در حالیکه اقتصاد دانش‌ بنیان بر اساس نیروی انسانی است؛ در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از این جوانان کالایی با حجم کم با ارزشی بالا به فروش می‌رسانند، در حالیکه این ارزش با ارزش دو بشکه نفت برابری می‌کند. در واقع تفاوت جدی اقتصاد دانش‌بنیان با اقتصاد نفتی در درآمد بسیار حاصل از صادرات با سرمایه‌گذاری اندک و حجم قابل توجه ارزش افزوده آن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه