تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

خودروسازان در حال شکل دادن به آینده هستند در حالی که به انجام کاری که در آن بهترین هستند ادامه می دهند.

مرسدس بنز E-Class همیشه پرزرق و برق بوده است. چوب، چرم و احساس این که شما دست به انتخاب های مناسبی در زندگی خود زده اید همگی در این بسته بندی جای می گیرند. اما سازندگان این خودرو به بهترین شکل از تکنولوژی استفاده کرده اند. به عنوان مثال، به اضافه کردن یک رادار کنترلی و کمکی تطبیق پذیر به این وسیله نقلیه در سال 1998 پرداختند. بنابراین جای تعجب ندارد که مدل E300 سال 2017 در میان رقبای آلمانی خود از نظر تکنولوژی، بهترین و آخرین مدل است. این کار در حقیقت بسیار تاثیرگذار است.


شما به سادگی می توانید درگیر تجملاتی بودن E300 شود. این ماشین بسیار لوکس و سریع ( به دلیل داشتن موتور 241 اسب بخار و پوند گشتاور 273)، از ویژگی هایی برخوردار است که فکر نمی کنید به آنها نیاز داشته باشید، تا زمانی که استفاده از آن را تجربه کنید. به عنوان مثال، زمانی که گوشه ای از صندلی را انتخاب می کنید، اطراف صندلی، برای اینکه از لیز خوردن شما به جهات دیگر جلوگیری کند، گسترش پیدا می کند.


نشستن بر روی صندلی، یکی از مثال هایی است که مرسدس ایده های جدیدی در مورد آن ایجاد کرده است و شور و حرارت بیشتری به آن بخشیده است، حتی بیشتر از آن چیزی که بیشتر رانندگان به آن نیاز دارند. به عنوان مثال، با داشتن ویژگیهایی مانند کروز کنترلی و امکان ردیابی ماشین، مرسدس می تواند به دنبال کردن ماشینی که با فاصله ی قابل توجهی از شما در حال حرکت است بپردازد. این ویژگی شاید خیلی خاص نباشد اما می تواند سرعت شما را تا 130 مایل بر ساعت افزایش دهد.


فرمان خلبانی، ویژگی است که ماشین را در خط عبور موردنظر نگه می دارد، همچنین از سرعتی تا 130 مایل بر ساعت برخوردار است، در زمان کوتاهی که در این ماشین سپری کردیم، من قادر نبودم به این سرعت برسم تا بتوانم ادعای راننده ی خودکار را ثابت کنم. علت اصلی آن قوانین امریکا و کمبود اتوبان در مسیر ما بود.

ما از فرصت امتحان کردن ویژگی نیمه مستقل ماشین با سرعت منطقی 70 مایل بر ساعت برخوردار شدیم که به عنوان تبلیغات امکان استفاده از آن فراهم شده بود. اما هنوز چندین قدم با اعتماد کردن کامل به این ماشین برای قرار نگرفتن در معرض خطر فاصله داریم. زمانی که در صندلی مسافر نشسته بودم ، لحظه ای بود که من و راننده نگران این مسئله شدیم که ممکن است ماشین در روبرو شدن با بن بست توقف نکند، اما پس از گذشتن چند ثانیه ی نگران کننده، ماشین توقف کرده و شروع به ایستادن در پشت یک ون کرد.


زمانی که ترافیک باز شد، دستیار تغییر خط ، به خوبی ماشین های دیگری که از این ویژگی برخوردارند، کار کرد. اگر یکی از خطوط در مقابل شما باز باشد، این دستیار خوشحال می شود تا به شما لطف کند. اگر وسیله ی نقلیه ای مشابه E300 وجود داشته باشد یا ماشینی که می تواند به سرعت آن برسد، این ماشین باز هم در جای خود باقی می ماند. همانند رقبای خود، مرسدس همیشه به این نکته اشاره می کند که شما باید در طول تمام تمرین های آزمایشی دستهای خود را بر روی فرمان قرار دهید. این یک توصیه ی بسیار خوب محسوب می شود زیرا در نهایت، شما همه چیز را تحت کنترل دارید.


اما اگر در زمانی کنترل از دست شما خارج شد، مرسدس اینجاست تا به کاهش آسیب ناشی از این عدم کنترل بپردازد. سیستم ایمنی در برابر ضربه ی ناگهانی، به شناسایی برخوردهای جانبی می پردازد و راننده و مسافر را تا 2.75 اینچ از بدنه ی ماشین به کنار حرکت می دهد. این سیستم از بالشتک های دوطرفه استفاده میکند که شما را در زمانی که به سمت گوشه های ماشین حرکت داده می شوید، بر روی صندلی خود نگه می دارد، و شما را از خوردن ضربه دور می کند.


همچنین صدای به خصوصی برای این سیستم امنیتی وجود دارد. زمانی که یک ضربه ی نزدیک شناسایی می شود، ماشین به تولید یک صدای نازک می پردازد که گوش های شما را برای صدای برخورد آماده می کند. بر اساس گفته های مرسدس، این ویژگی به کاهش آسیب های شنوایی منجر می شود. اگر تا به حال تصادف کرده باشید، صدای زنگ زدن پس از تصادف را در گوش خود تجربه کرده اید، اما این ویژگی از ایجاد این زنگ زدگی جلوگیری می کند.


در حالی که ماشین از شما در برابر خطرات بیرونی محافظت می کند، طراحی داخلی E300 جدید نیز ، به ارائه ی یک صفحه نمایش انتخابی گسترده در دو مانیتور پرداخته است. یکی از این مانیتورها برای اطلاعات و دیگری به عنوان یک سیستم سرگرم کننده تعبیه شده است. اولین نگرانی ما در مورد این صفحه نمایش ها درخشش بیش از حد آن است. در حالی که بر روی صندلی مسافر نشسته بودیم، در دیدن صفحه نمایش در نور بعدازظهر، با کمی مشکل روبرو شدیم. اما زمانی که پشت فرمان بنشینید، مشکلی با بازتاب نورخورشید که ممکن است باعث پرت شدن حواس شما شود، نخواهید داشت.


هر دو صفحه نمایش می توانند به کمک کنترل های جدید لمسی که در هر دو سمت فرمان قرار دارند، کنترل شوند و این همان جایی است که ضعف این سیستم نمایان می شود. برای شروع، من در تسلط بر روی کنترل کمی مشکل داشتم. شاید پس از گذراندن چندین ساعت در ماشین بالاخره توانستم در انتخاب موارد مختلف روی صفحه نمایش با موفقیت پیش بروم، اما در طول زمان کوتاهی که برای استفاده از آن داشتیم، نتوانستیم از این سیستم برای انتخاب گزینه های مختلفی که در بیشتر موارد می خواستیم استفاده کنیم. وسایل نقلیه ی E-Class از یک صفحه ی لمسی در مرکز کنسول برخوردارند تا به وسیله ی آن بتوانید به کنترل داشبورد بپردازید. این یک راه حل بد نیست، اما ما همچنان امیدواریم تنظیم دقیق تری برای این صفحات لمسی، تا قبل از اینکه این ماشین به نمایشگاه راه پیدا کند، انجام شود.


این مورد می تواند به عنوان بزرگترین شکایت از این ماشین باشد. اگر شما به دنبال یک ماشین لوکس هستید و میتوانید قیمت 52،150 دلار را به عنوان قیمت شروع پرداخت کنید ( با سیستم تمام چرخ آن در حد 4MATIC از قیمت 54،650 دلار آغاز می شود)، E300 یک ماشین کامل با هزاران تکنولوژی است که هر ماشینی نمی تواند بر سر راه آن قرار بگیرد. بنابراین مرسدس به آینده نگاه می کند، و سعی کرده است که به ضعیف کردن تجربه ی خریداران به وسیله ی سوت و زنگ منجر نشود. شما همچنان احساس می کنید که در حال راندن کاخی از ماشین ها در انگلستان جدید هستید. به غیر از اینکه در حال حاضر چوب و چرم در کنار تکنولوژی یکدیگر را تکمیل کرده اند.





دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

خودروهایی که بصورت وایرلس گوشی شما را شارژ می کنند