تکنولوژی
رضا رزمی۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

زیاد دور نیست روزی که شما در اتومبیل خود بنشینید و گوشی شما بصورت وایرلس شارژ شود. این ایده ای است که دو کمپانی Daimler و Qualcomm بر سر آن توافق نامه همکاری امضا کردند و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. همانطور که می دانید کمپانی Daimler متعلق به کمپانی خودرو سازی بنز است و با این اوصاف این تکنولوژی برای اولین بار در خودروهای بنز رونمایی خواهد شد.
در واقع این توافق همکاری برای کار بر روی دو پروژه انجام شده، یکی از آنها شارژ گوشی بدون نیاز به وصل کردن کابل به فندک ماشین است و دیگری شارژ خودروهای الکترونیکی بدون استفاده از کابل می باشد. با توجه به این خبر می توان گفت که عمر شارژرهایی که به فندک خودرو وصل می شدند رو به پایان است و به زودی نیازی به آنها نخواهد بود. این دو کمپانی مدعی هستند که با این تکنووژی، مهم نیست که گوشی شما در جیبتان قرار دارد یا بر روی داشبورد یا هر جای دیگر ؛ تنها نیاز است که داخل ماشین باشد تا شارژ شود.
سخنگوی کمپانی Daimler گفت : در حال حاضر و برای شروع این سیستم بر روی گوشی های ساخت کمپانی اپل و یا گوگل کار خواهد کرد.
در همین راستا، این دو کمپانی قراردادی را برای پوشش دادن اینترنت 3G و 4G منعقد کرده اند که به آنها اجازه می دهد تا از اینترنت در داخل خودرو بهره مند شوند تا بتوانند نرم افزارها و اپلیکیشن ها و یا نقشه مسیرها را آپدیت کنند و بدین صورت نیازی به گوشی نخواهد بود و این خودروها بصورت مستقیم به اینترنت وصل خواهند بود.
هنوز اطلاعات کامل تر و مشخص تری در این باره منتشر نشده است و مشخص نیست که چه زمانی این تکنولوژی بر روی خودروها نصب خواهد شد، اما به نظر نمی رسد که زمان زیادی به طول بیانجامد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قدم بزنید و ماشین خود را شارژ کنید!!