تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

سیستم لیزر کیوبست با راه حل های کنونی متفاوت است ، چون نسبت به ماهواره سخت نصب است ، که این باعث میشود که  بیشتر خواسته شود . ناسا تیمی با شرکت فضایی el segundo تشکیل داده تا سیستم ارتباطی لیزری کیوبست را امتحان کند . در حالیکه این ماموریت با نام نمایش سنسوری و ارتباط بصری (OCSD) قبلا با موفقیت در چرخه قرار گرفته است ، این تیم در حال حاضر در حال کار کردن برای حل کردن مشکلاتش با سیستم کنترل حالت اش است . بزرگترین تفاوت بین یک سیستم OCDD و راه حل های لیزری فضایی کنونی ، مانند سیستم opals نصب شده در ایستگاه فضایی بین الملل ؛ این است که لیزر به سختی روی بدنه ی سفینه قرار میگیرد . نیازی به سوار کردن قطعه ی نگه دارنده نیست ،  چون تمام سفینه میتواند به حالت مورد نظر بچرخد . این به سیستم لیزر این امکان را میدهد تا خیلی جمع و جور تر از راه حل های کنونی باشد . این آزمایش شامل قرار دادن یک ماهواره ی مینایتوری یه یک هدف خواهد بود ؛ سپس فرستادن و انتقال داده ها با میزانی حدود 200 مگابایت  در ثانیه . متاسفانه ، با گزارش تیم مبنی بر وجود یک مشکل در سیستم کنترل حالت کیوبست ، شروع خوبی نداشتند . که باید در این مورد آزمایش صورت بگیرد . شرکت فضایی و هوایی El segundo در حال حاضر در حال کار کردن با ناسا برای حل این مشکل است .


6 ماموریت مربوط به تکنولوژِی طوری برنامه ریزی شده اند که از کیوبست استفاده کنند . آزمایش های یکی در میان قرار است طی ماه ها انجام شوند و کمک خواهند کرد تا استفاده های جدیدی برای ماهواره ها پیدا شوند ، از سیستم های ارتباطات گرفته تا راه حل های جدید ارتباط مکانیکی دو فضاپیما دریک مدار .  بر اساس گفته های آژانس ، آنها میتوانند نقش مهم تری در ماموریت های آینده ایفا کنند . steve jurczyk از تاسیسات ناسا در واشنگتن میگوید : " ماموریت های نمایشی تکنولوژی مانند OCSD برای جستجو و کشف اند . با توسعه ی توانایی های ارتباطات سفینه های کوچک برای حمایت از ماموریت های علمی با هدف بدست آوردن داده ، OCSD میتواند پیشرفت کرده و گزینه  ی با دوام تری بریا برنامه ریز های ماموریت ها باشد . " 
یک ماموریت آزمایش دوم نیز برنامه ریزی شده تا در اول فوریه راه اندازی شود و دو کیوبست را نشان خواهد داد که نزدیک یکدیگر مانور میدهند و از سیستم های نیروی  محرکه استفاده میکنند که از آب به عنوان یک  محرک استفاده میکنند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سهم اندک 40 میلیون کاربر Spotify از کشور ژاپن