گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

به گفته ی متخصصین تغذیه، سوء استفاده در مصرف ذرت می تواند به انسداد روده منجر شود. آنزیم های موجود در شیره های گوارشی فرد قادر به بازیافت فیبر غنی در این محصول نیستند. لکتین موجود در ذرت به سرعت هضم نمی شود و می تواند به غشای مخاطی روده ها آسیب بزند و سبب التهاب روده شود.
 بسیاری از ذرت ها که در فروشگاه ها به فروش می ‌رسد، آلوده به سم حشره ی BT هستند در نتیجه متابولیسم باکتری باسیلوس و دیگر سموم است. محققان کانادایی دریافتند که سم BT می تواند در خون انسان انباشته شود و در اندام داخلی فرد اختلالاتی را ایجاد کند. ذرت اولین محصول GMO در جهان بود. GMO همان محصولات تراریخته یا اصلاح ژنتیکی شده است. یعنی محصولاتی که از طریق مهندسی و اصلاح ژن‌های یک ارگانیسم به دست می‌آیند که اصطلاحا به آن Genetically Modified Organisms یا GMO گفته می شود. در این اصلاح ژنتیکی، “دی.ان.ای” موجودات با استفاده از روش‌هایی تغییر می‌یابد و دی‌ان‌ای پس از ایجاد تغییر در خارج از بدن آن موجود یا گیاه، به درون سلول‌های آن منتقل و به جزیی از دی‌ان‌ای آن موجود تبدیل می شود.
به گفته ی دانشمندان، این محصولات اصلاح یافته ی ژنتیکی می توانند به اندام های حیاتی موجودات زنده از جمله پستانداران تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری ایجاد نماید. آن ها با بررسی و مشاهده ی این مواد بر روی موش های صحرایی دریافتند که پس از مدتی غدد متعددی در اندام های حیاتی این جانور ایجاد می شود. آن ها توصیه می کنند افراد تا حد امکان از مصرف مواد تراریخته خوداری نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه