کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

AT&T از یک شرکت تلفنی منطقه‌ای به یک قدرت تلفنی‌-ارتباطی بزرگ در دهه‌ی گذشته تبدیل شده است. با چنین قدرت و سرمایه‌ای این شرکت قصد دارد با خرید کسب‌وکارهای متعدد، به شرکت رسانه‌ای و سرگرمی بزرگی تبدیل شود. در ۳ تا ۵ سال آینده، AT&T می‌خواهد تولید کنند‌ه‌ی برنامه‌های رسانه‌ای باشد و با تغییر مدل کسب‌وکار خود بتواند مالک محتوای تولیدی توزیع شده‌اش گردد. هدف AT&T شرکت‌هایی با ارزش ۲ تا ۵۰ میلیارد دلار است.
شرکت‌های تلفن قصد دارند راه جدیدی برای گسترش کسب‌وکار خود بیابند. چرا که بازار شبکه‌های تلفنی به پایان سودآوری خود رسیده‌اند و در عوض شرکت‌های کابلی رقابت بسیار بالایی را تجربه می‌کنند. در حالی که رقیب بزرگ این شرکت یعنی Verizon هزینه‌ی هنگفتی بر روی تبلیغات موبایلی گذاشته است، AT&T بیشتر تمایل به تمرکز بر روی تولید محتوای ویدئویی دارد. در همین راستا، این شرکت توسط خرید DirectTV در آمریکا به بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی تلویزیون با پرداخت هزینه تبدیل شده است و AT&T را وارد چالش‌های جدیدی کرده است. از آن موارد می‌توان به راضی نگاه داشتن کاربر چنین سرویسی اشاره کرد. به دلیل آن که کاربران کنونی بیشتر به سمت سرویس‌های بی‌سیم تمایل دارند تا با سیم و همچنین رقابت سنگینی بین بالا بردن هزینه‌ی شبکه‌ها وجود دارد. اگر به این سرویس، محتواهای رسانه‌ای دیگری نیز افزوده شود، به قدرت نفوذ AT&T و دیده‌شدن آن در بین کاربرانش منجر خواهد شد. فضای تبلیغات در ۱۰ سال گذشته شاهد تغییرات بسیاری بوده است. از نظر استراتژیکی نیز استفاده از رسانه‌ها بسیار پر معنا است. تملک محتوا به امری بسیار  مهم، نه تنها به دلیل کاهش هزینه بلکه برای قدرتمند شدن در بین کاربران محسوب می‌شود.
حال AT&T برای رسیدن به این اهدافش، شرکت‌های متعددی را برای خرید در پیش‌رو دارد. گفته‌ می‌شود مدیرعامل این شرکت لیست ۴۰ تا ۴۵ عددی از شرکت‌های متعدد را برای بررسی در نظر گرفته است. به گفته‌ی منابع نزدیک به مدیرعامل این شرکت، در حالی که مدیران عامل شرکت‌های دیگر احتمالا در حال ورق زدن مجله‌ی خود هستند، Randall Stephenson، مشغول انتخاب شرکت‌های مورد نظرش از روی لیست تبلتش می‌باشد.
باید دید AT&T چه تصمیمی برای آینده‌ی خود می‌گیرد.

برچسب هاAT&T
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکتAT&T برای به دست آوردن Time Warner بالغ بر ۸۵.۴ میلیارد دلار هزینه می‌کند