سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۲ آذر

Amazon روز جاری اعلام داشت که طرح جدیدی از سرویس رایانش ابری با نام F1 ارائه می‌دهد که مبتنی بر FGPA است. هدف این طرح ارائه‌ی سرویسی به کاربران رایانش ابری است تا بر اساس نیازشان پردازنده‌ را بهینه و طراحی کنند. این امر باعث بالاتر رفتن سرعت پردازش و پاسخ‌دهی به سرویس مذکور به نسبت CPU/GPUهای سنتی می‌گردد.
F1 از آغاز امروز به طور آزمایشی در منطقه‌ی شرق اروپا و تا پایان سال میلادی جاری در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. متاسفانه Amazon هنوز قیمت این سرویس را اعلام نکرده است.
در حالی که ممکن است سرویس‌های مبتنی بر FPGA هنوز برای استفاده‌ی اصلی شرکت‌ها زود به نظر برسد، اما استفاده از آن می‌تواند بیش از پیش اقتصادی و آسان به نظر برسد. این بدان معنی است که چنین سرویس‌هایی نیز به آرامی در حال پیدا کردن مسیر خود برای گرفتن بازار می‌باشند. چراکه هم‌اکنون این سرویس به صورت رایانش ابری در اختیار قرار گرفته است، توسعه‌دهندگان بیشتری آغاز به استفاده‌ی آن خواهند کرد.
هدف ارائه‌ی سرویس F1 به منظور استفاده در حوزه‌ی پردازش‌ تصویر، ویدئوهای 4K و HD به جای GPUها، به همراه یادگیری ماشین در نظر گرفته شده است.
رقبایی چون Microsoft نیز پیش‌تر از FPGA برای پیاده‌سازی سرویس هوش‌مصنوعی خود بهره برده‌اند. اما Google می‌خواهد پا را فراتر بگذارد و چیپ‌های خودش را برای سرویس FPGA ارائه نماید.
با توجه به قابل بازبرنامه‌نویسی بودن چیپ‌های FGPA و اتصالات آن، کاربران می‌توانند هر بار بر اساس نیازشان، چیپ‌های پردازنده را تنظیم کنند.

برچسب هاEC2AWSFPGAAmazonF1
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

AT&T و Amazon قرارداد چند ساله‌ی همکاری امضا کردند