سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور

طبق هر سال، وب‌سایت تعمیر قطعات و دستگاه‌های iFixit، تمامی محصولات جدید Apple را مورد موشکافی قرار داده است. امسال نیز این وب‌سایت، دستگاه‌های iPhone 7، iPhone 7 Plus و Apple Watch 2 را باز نموده و مورد بررسی قرار داده است. طبق معمول، شرکت اپل جزئیات مربوط به قطعات دستگاه‌های خود را مخفی نگاه می‌دارد، اما iFixit قادر است با باز کردن قطعات، به مقداری از این اطلاعات دست یابد.
به گفته‌ی این وب‌سایت، روند باز کردن iPhone 7 Plus درست همانند سری قبل خود است. پیچ‌های همیشگی Pentalobe همچنان به کار گرفته شده‌اند، در حالی که دو پیچ جدید نیز در اطراف درگاه Lightning قرار گرفته است. نکته‌ی جالب در مورد iPhone 7 Plus آن است که برخلاف سری گذشته، هنگام باز کردن صفحه‌ نمایش، صفحه به‌کنار باز می‌شود. این تغییر احتمالا به دلیل مقاوم کردن آن در برابر نفوذ آب بوده است. 

حال بیایید ببینیم فضایی را که جک هدفون پیش‌تر اشغال می‌کرده، به چه قطعه‌ای داده شده است. با باز کردن بُرد، مشاهده گردید که اکثر فضای جک هدفون به Taptic Engine اختصاص یافته است. اما به شکل جالبی یک محافظ پلاستیکی نیز برای مکانی که پیش‌تر خروجی جک بوده، قرار داده شده است. بنابراین می‌توان گفت که اگر دلیل اصلی حذف جک 3.5mm را جای‌دادن Taptic Engine بدانیم، نباید اهمیت مقاوم کردن دستگاه در برابر نفوذ آب را هم نادیده بگیریم. 

در سری جدید، باتری فضای بیشتری به خود اختصاص داده است و طبیعتا نسبت به مدل‌های قبلی که ظرفیت 2750mAh داشته‌اند، افزایش ظرفیت داشته و به 2915mAh رسیده‌ است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل یک اپلیکیشن برای مهاجرت آسان‌تر کاربران اندرویدی به iOS عرضه کرد