تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد

شاه تکنولوژی توتنی کوپه ها، بازگشته است.
Audi در بعدازظهر روز پنج شنبه از مدل های جدید کوپه ی خود یعنی A5 و S5 که در واقع 9 سال پس از تولید marque ساخته شده اند، پرده برداری کرد.
با داشتن بدنه ی اسپرت، موتورهای جدید و ارتقای طراحی آن، چیزی برای دوست نداشتن این دو مدل جدید باقی نمی ماند. اگرچه، A5 در نوع خود تاثیرگذار است، اما این کوپه ی S5 است که ما را به هیجان آورده است.


اول از همه، بهتر است از طراحی داخلی آن شروع کنیم، که توانسته است جایگاه Audi را در زمینه ی طراحی داخلی به نوک قله برساند.
نه تنها از یک صفحه نمایش 8.3 اینچی در وسط داشبورد برخوردار است، بلکه کابین جدید آن نیز از یک مجموعه صفحه نمایش و ابزار اختیاری برخوردار است که Audi آن را Virtual Cockpit نامیده است.


سیستم سرگرم کننده ی MMI در Audi می تواند از طریق شماره گیر چرخشی نصب شده در مرکز کنسول، کنترل شود که در کنار داشتن قابلیت صفحه ی لمسی و یا از طریق دادن فرمان های زبانی، کامل می شود. به عنوان مثال، Audi عنوان کرده است که می توانید به بیان فرمان هایی مانند " می خواهم به پیتر زنگ بزنم" بپردازید.


جالب این جاست که Audi همچنین به ماشین ها اجازه می دهد تا به وسیله ی اپلیکیشن MMI و از راه دور کنترل شوند، که این برنامه می تواند بر روی تلفن های هوشمند، یا ساعت های هوشمند و حتی اپل تی وی شما نصب شوند. تصور کنید، می توانید به قفل کردن، باز کردن، محل یابی و یا نظارت بر وضعیت ماشین خود، با آرامش و از روی صندلی راحتی خود بپردازید.
از آن جایی که بدنه و ظاهر A5/S5 گسترده تر شده است و چرخ های آن بیشتر به سمت چهار گوشه ی ماشین حرکت داده شده اند، در داخل ماشین؛ مزیتی مانند ایجاد فضای بیشتر برای یک مسافر اضافی فراهم شده است.


در قسمت پایینی ماشین، کاپوت آن بلندتر و بزرگتر شده است، قاب هواکش مشبک جلو رادیاتور مسطح تر شده است که از یک موتور توربوی دوقلوی V6 و 3.0 لیتری برخوردار است که به تولید 354 اسب بخار می پردازد. تمام چهار چرخ آن به وسیله ی گیربکس اتوماتیک تیپوترونیک 8-speed به حرکت درمی آیند، این قدرت، S5 را به 62 مایل در ساعت از حالت ایستایی در 4.7 ثانیه می رساند.
Audi همچنین، این کوپه ها را به تکنولوژی امنیتی up-to-the-minute مجهز کرده است. این سیستم در واقع به معنای داشتن کنترل تطبیقی برای حرکت کردن و ایستادن ماشین و همچنین دستیار کمک کننده ی فعال است که به ماشین کمک می کند تا بین خطوط رانندگی حرکت کند.
Audi اطلاعاتی در مورد قیمت کوپه های جدید A5 و S5 منتشر نکرده است. احتمال زیادی وجود دارد که آن ها قصد دارند تا این اطلاعات را در زمانی نزدیک به تاریخ فروش، آزاد کنند. و هنوز مشخص نشده است که در چه زمانی این محصولات زیبا به آمریکا راه پیدا می کنند. گفته شده است که این ماشین ها در پاییز سال 2016 در آلمان به فروش گذاشته می شوند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که کمی پس از آن، در آمریکا نیز معرفی شوند.

برچسب هاMMIAudi
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

از پاییز امسال خودروهای آئودی با سیستم کنترل ترافیک شهر ارتباط برقرار خواهند کرد