گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

Ericsson یکی از بنیادی‌ترین تامین‌کنندگان صنعت سخت‌افزارهای زیرساختی 5G در گزارش مهمی گفت: 5G می‌رود تا به سریع‌ترین راه‌اندازی‌ها از هر نسل سلولار در طول تاریخ تبدیل شود، و در نهایت در سال ۲۰۲۰ به لطف بهبودهای چیپست به تولید انبوه می‌رسد.
درحالیکه Ericsson محتاطانه اعلام می‌کند "این فقط شروع یک تغییر عمده‌ی تکنولوژیکی است و چالش‌های زیادی را پیشرو دارد"، به این نکته هم اشاره می‌کند که پیش‌بینی‌ها برای شبکه‌ی 5G "بسیار بزرگ‌تر" از چیزی است که ما قبل از راه‌اندازی نسل 4G/LTE در یک دهه‌ی پیش شاهد آن بودیم. مصرف‌کنندگان علاقمند هستند، سازندگان دستگاه‌ها طرح‌های اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند را آزمایش می‌کنند، و تولیدکنندگان تراشه‌های سلولار به شدت محصولات 5G را توسعه می‌دهند. به لطف عرضه و تقاضا، Ericsson معتقد است 5G تا پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس ۴۰ درصد جمعیت جهان قرار می‌گیرد – سریع‌ترین ساخت جهانی سلولار در تاریخ که حتی از LTE هم پیشی می‌گیرد.
سخت‌افزارهای 5G ثابت هم اکنون در دسترس هستند و راه حل‌های پرتابل هم به زودی می‌رسند. Ericsson پیش‌بینی می‌کند در این مرحله، حداقل ۱۰ گوشی هوشمند 5G تا پایان سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار می‌گیرند و اکثرا در آوریل و پس از آن در ژوئن و ژوئیه راه‌اندازی می‌شوند.
Ericsson می‌گوید، افزایش دسترسی به دستگاه‌های 5G به انتشار نسل دوم چیپست‌های 5G بستگی دارد. انتظار می‌رود این تراشه‌ها در سال ۲۰۱۹، گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، و دستگاه‌های صنعتی را قادر به رسیدن به مصرف انرژی و عملکرد قابل قبولی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه