گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۴ مهر

اتحادیه GSM آخرین چشم انداز اقتصادی صنعت تلفن همراه در سراسر جهان را منتشر کرد و براساس آن پیش بینی کرده است تعداد اشتراک های 5G تا سال 2025 به 1.8 میلیارد برسد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گزارش هر ساله در کنگره جهانی تلفن همراه بارسلون منتشر و نسخه های منطقه ای آن نیز در طول سال ارایه می شد.
براساس این گزارش، میزان بکارگیری و سازگاری با نسل پنجم تلفن همراه تا سال 2025 با بیشترین رقم 50 درصدی در منطقه توسعه یافته آسیا سپس با 48 درصد در آمریکای شمالی و 34 درصد در اروپا رخ خواهد داد.
پس از آن منطقه درحال توسعه آسیا سهم 22 درصدی، اتحادیه عرب سهم 21 درصدی، روسیه و کشورهای مشترک المنافع سهم 12 درصدی، آمریکای لاتین سهم هفت درصدی، مابقی منطقه خاورمیانه سهم چهار درصدی و جنوب صحرای آفریقا سهم سه درصدی در ارتباطات 5G تا سال 2025 خواهند داشت.
بدین ترتیب پیش بینی می شود تا این سال 49 درصد از جمعیت جهان یعنی سه میلیارد و 795 میلیون نفر به شبکه نسل پنجم فناوری متصل باشند و رقم فاصله کاربری یعنی کسانی که از پهنای باند موبایل برخوردارند اما از آن استفاده نمی کنند 42 درصد معادل سه میلیارد و 288 میلیون جمعیت جهان و فاصله پوشش 9 درصدی معادل 673 میلیون نفر از جمعیت جهان باشد.
براساس این گزارش، درحالیکه تا سال گذشته میلادی 42 درصد از شبکه های تلفن همراه به 4G مهاجرت کرده بودند اما پیش بینی می شود این رقم تا سال 2025 برای مهاجرت به 4G به 56 درصد و برای مهاجرت به 5G به 20 درصد برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه