گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

بر اساس اسنادی به دست آمده توسط CoinDesk، صرافی تبدیل ارز رمزنگاری کانادایی به نام QuadrigaCX، مبلغ ۱۹۰ میلیون دلار به کاربرانش بدهکار است و امکان دسترسی به بخش اعظم سرمایه‌اش را ندارد.
جنیفر رابرتسون، بنیانگذار این صرافی در شهادتش در تاریخ ۳۱ ژانویه در دادگاه نوا اسکاتیا گفت این صرافی حدود ۲۵۰ میلیون دلار کانادا (۱۹۰ میلیون دلار امریکا) ارز رمزنگاری به مشتریان خود بدهکار است.
بر طبق اسناد موجود، از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ حدود ۱۱۵۰۰۰ کاربر با مانده حساب ۷۰ میلیون دلار کانادا ارز بدون پشتوانه(فیات) و ۱۸۰ میلیون دلار کانادا ارز رمزنگاری در این صرافی ثبت نام کردند.
در گواهی‌های موجود آمده، این صرافی نزدیک به ۲۶۵۰۰ بیت کوین (۹۲.۳ میلیون دلار آمریکا)، ۱۱۰۰۰ بیت کوین کش (۱.۳ میلیون دلار)، ۱۱۰۰۰ بیت کوین کش SV (۷۰۷۰۰۰ دلار)، ۳۵۰۰۰ بیت کوین گلد (۳۵۱۰۰۰ دلار)، نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ لایت کوین (۶.۵ میلیون دلار)، و حدود ۴۳۰۰۰۰ اِتر (۴۶ میلیون دلار)، در مجموع ۱۴۷ میلیون دلار در اختیار داشت.
مشخص نیست چه میزان از ارز رمزنگاری این صرافی به جای کیف پول گرم در انبار سرد نگهداری می‌شده. رابرتسون در شهادتش توضیح داد که تنها بخش کمی از کوین‌ها در کیف پول گرم ذخیره شده‌اند.
رابرتسون اضافه کرد: "روش معمول این بود که بخش بیشتر کوین‌ها در کیف پول به عنوان راهی برای محافظت در مقابل هک و دیگر روش‌های سرقت مجازی نگهداری می‌شدند. وی گفت، کاتن به تنهایی مسئولیت نگهداری ارزها و کوین‌ها را بر عهده داشته و بقیه‌ی اعضای گروه هیچ کلید دسترسی به کیف پول‌ها نداشتند.
کاتن اوایل دسامبر ۲۰۱۸ بر اثر بیماری کرون در هند جان باخت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه