تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

سونی دوربین جدید کامپکت فول فریم اش را معرفی کرده ، RX1R 2 . این بار این دوربین کوچک دارای سنسوری 42.4 مگاپیکسلی ، لنز 35MM f2 و یک منظره یاب الکترونیکی است که بیرون می آیدد ، و این وسیله انقدر کوچک است که در جیب ژاکت شما جا شود . این دوربین جدید همچنین فیلتر پایین گذر بصری است که میتواند به صورت دستی تنظیم شود .


sony rx1 ارجینال 24.3 مگاپیکسلی وقتی در سال 2012 راه اندازی شد برای خود نامی برهم زد ، این دوربین به عکاسان یک دستگاه فول فریم جیبی با لنز 35 میداد که قادر به گرفتن عکسهای با کیفیت بود . که بعدا توسط RX1R به کار گرفته شد ، که فیلتر پایین گذر را کنار گذاشت تا به دقت و وضوح بیفزاید و اخیرا رقیبش lecia q راه اندازی شد که سنسور فول فریم و لنز 28 دارد .
یک لنز 35 mm zeiss sonnar t f2 بر RX1 R2 قرار میگیرد و که با سطح دیافراگم 9 تمرکز را به آرامی از صفحه زمینه بر میدارد و از بوکه استفاده میکند تا دقت بصری داشته باشد . همه ی اینها با سنسور فول فریم (35.9  در  24 mm) 42.4 مگاپیکسلی exmor R CMOS با نور پشتی همراه است . و احتمالا همین در A7R 2 بدون آیینه به کار رفته است . سونی میگوید که لنز و کمبوی سنسورش به خوبی طراحی شده اند تا عملکرد شما را بهبود بخشند ، و اینکه دوربین بالاترین کیفیت عکس را در بین همه ی دوربین های کامپکت سونی دارد .
ویژگی جدید دیگری که RX1R2 دارد این است که برای عکس های واضح تر دیگر از فیلتر پایین گذر استفاده نمیکند ، دارای یک فیلتر پایین گذر متغیر چشمی است . این اولین در نوع خودش است و میتواند در حالت خاموش، استاندارد یا بالا قرار بگیرد . و به کاربران این امکان را میدهد تا رزولوشن دلخواه خود را حذف  با محصولات مصنوعی رنگ و خارا تنظیم کنند . طبقه بندی فیلتر پایین گذر نیز آماده است . موتور پردازشگر BIONZX سونی همه ی اینها را با هم جمع میکند تا عکسهایی با کیفیت و رزولوشن بالا تولید کنند . با سطح حساسیت ایزوی تحسین برانگیز 100 تا 25600 ( تا 50 پایین رفته و تا 102400  بالا میرود ) . این دوربین همچنین میتواند عکس های غیرفشرده ی 14 bit raw بگیرد و با ردیاب AF در 5FPS عکس بگیرند . متاسفانه ویدئوی 4K وجود ندارد ، نهایتش 1080 P 60/30/24 fps فول اچ دی است اما میتواند در فرمت XAVC با  سرعت 50 Mbps عکس بگیرد .
فوکوس خودکار هم پیشرفت کرده و گفته میشود که 30 درصد از RX1 سریع تر است ، به لطف سیستم سریع هایبرید AF که از آشکار ساز فاز صفحه ی کانونی 399  استفاده میکند ، AF به کاور 45 درصد ناحیه ی عکس اشاره میکند و 25 درصد نقاط کنتراست . دوربین همچنین شامل ردیابی سوژه ی قوی تر مانند eye AF  برای پیدا کردن چشم های سوژه در یک پرتره دقیق است . علاوه ی برآن  یک منظره یاب الکترونیکی جمع شدنی XGA OLED خبر خوبی برای عکاسانی است که عکاسی با چشم را ترجیح میدهند یا علاقه مند به استفاده از دوربین در مکان های روشن اند . این منظره یاب الکترونیکی 2,359.396 شبیه آنی است که توسط RX100 3 معرفی شد اما بزرگتر و با عملیاتی ساده و با یک با دکمه را زدن بالا و پایین میرود . در انتهای دوربین یک صفحه نمایش LCD 1.229K  است که میتواند 109 درجه به بالا و 41 درجه به پایین بچرخد.
با وجود اینهمه تکنولوژی RX1R 2 تنها 113 در 65 در 72 میلیمتر است و وزنش 507 گرم . آنهم زمانی که با باتری و مموری کارت همراه باشد . وای فای و nfc که دارد به این معنی است که دوربین میتواند عکس ها را به اشتراک گذاشته و از راه دور با اپلیکیشن playmemories کنترل شود ، یا دستگاه های اندروید و آی او اس .
sony RX1R2 از نوامبر با قیمت 3300 دلار آماده خواهد بود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عکس های برگزیده جشنواره عکاسی سونی در زمینه طبیعت و حیات وحش