گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

Facebook پیش از این به خاطر مسائل تبعیض نژادی متهم شده بود اما این در مورد سرکوب دیدگاه‌های سیاسی محافظه کارانه بوده است. اتهامات مطرح شده‌ی امروز در مورد مسائل تبعیض جنسیتی است. وال استریت ژورنال گزارش کرد، کدهای back-end که اغلب توسط مهندسین زن نوشته می‌شوند در حدود 35 درصد بیشتر از نمونه‌های مشابه نوشته شده توسط مردان رد می‌گردند.  مهندسین زن همچنین باید۳.۹ درصد بیشتر از مردان برای تائید برنامه‌ها و کدهای ارسال شده منتظر باشند و کارشان حدود ۸.۲ درصد بیشتر مورد سوال قرار می‌گیرد.
یکی از سخنگویان Facebook گفت دلیل رد شدن برنامه ها به صورت جنسیتی به خاطر نبود کافی زنان در سطوح ارشد مهندسی است، نه فقط در Facebook، بلکه در تمامی تکنولوژی‌ها. این بدان معنی است که اگر تعداد زنان بیشتری در این نقش‌‌ها باشند، میزان پذیرش کدهای نوشته شده توسط زنان هم افزایش می‌یابد. او همچنین اضافه کرد این مطالعه از یک مجموعه اطلاعات ناقص و نادرست منشا گرفته است.
وال استریت به نقل از Jay Parikh، ریاست بخش زیرساخت‌های Facebook نوشت: هر نوع فاصله‌ای در میزان این نپذیرفتن‌ها در ارتباط با رتبه‌ی مهندسین است و ربطی به جنسیت ندارد. این درحالی بود که منبع وال استریت ژورنال بر فاکتور طول مدتی که یک مهندس در Facebook کار می‌کرد تاکید داشته است و این اختلاف منجر به این اظهار نظر از طرف Parikh شد که وی اعلام کرد زمانی که او از این اطلاعات استفاده کرده، تفاوت آماری کافی درباره‌ی این طرد شدن‌ها وجود نداشته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه