ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه نقشه‌ی پارسل جز اساسی پروژه GNAF و پاشنه آشیل آن است، گفت: مشکل بزرگ دیگری که ما برای پیشبرد این طرح داریم تکمیل نبودن نام معابر و پلاک ساختمانی در کشور است به صورتی که مرکز استانی در کشور داریم که نام معبر و پلاک ندارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن جوادی صادق مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت ملی پست با بیان اینکه GNAF پایه بین‌المللی دارد و یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه‌ی نشانی است، گفت: GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» شده است.
وی افزود: ما از سال‌ها قبل به واسطه‌ی قانونی که بر عهده‌ی شرکت پست گذاشته شده بود، بانک اطلاعاتی کدپستی Coded National Address را در حوزه‌ی شهری و روستایی تکمیل کرده بودیم. برای اجرای پروژه‌ی GNAF و مکان‌محور و ژئوکد کردن این اطلاعات چندین مطالعه روی حوزه‌های اطلاعات مکانی و تکنولوژی‌هایی که روی مکان محور کردن نشانی وجود دارد انجام شد.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت ملی پست با اعلام اینکه همین الان حدود ۵۵ میلیون رکورد اطلاعات نشانی ثبت شده داریم که نشانی‌های مناطق شهری و روستایی کشور است، ادامه داد: این آمار در حالی ثبت شده است که هنوز برای ۷۰۰ نقطه از ۱۲۵۰ نقطه‌ی شهری در کشور نقشه نداریم یعنی فقط برای ۵۰۰ نقطه در کشور نقشه پارسل داشته‌ایم.
جوادی صادق با اشاره به اینکه در این دو سال گذشته سختی بسیاری متحمل شده‌اند تا برای این نقاط نقشه پیدا کنند، گفت: وقتی ما پروژه را شروع کردیم هیچ نقشه‌ای فراهم نبود و ما باید به دنبال نقشه هم می‌رفتیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه