تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

به دنبال شایعاتی که هفته‌ی پیش به گوش رسید، سامسونگ از تایید فروش واحد پرینتر خود به HP، به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار خبر داد. هیئت مدیره‌ی سامسونگ این خبر را در نشستی که در سئول برگزار می‌شد تایید و اضافه کرد که از اول نوامبر سال میلادی حاضر، بخش پرینتر سامسونگ به صورت ۱۰۰درصدی به HP واگذار خواهد شد. به این شکل که سامسونگ همچنان پرینترهای خود را از HP تحویل خواهد گرفت و تحت همان برند سامسونگ در کره‌جنوبی عرضه خواهد کرد.
این‌ها در شرایطی است که کمتر از یک‌سال از جداسازی Hewlett-Packard به دو بخش تجاری گذشته است. بخش اول، Hewlett Packard Enterprise که مربوط به ارائه‌ی سخت‌افزارهای سازمانی و سرویس‌های تجاری است و بخش دوم که با نام HP کار خواهد کرد، مسئول بازار کامپیوتر و پرینترها است.

مدیر عامل HP در خصوص این جداسازی می‌گوید: «هنگامی که ۱۰ ماه پیش به دو شرکت مجزا تبدیل شدیم، توانستیم تمرکز خودمان را بر روی اولیت‌هایمان بیشتر کنیم.». وی همچنین اضافه کرد که HP در تلاش است وارد ساخت پرینترهای سه‌بعدی گردد و ضرر ۱۲ تیریلیون دلاری تولید محصولات سنتی را کنار بگذارد. همچنین وارد شدن به بازار ۵۵ میلیارد دلاری دستگاه‌های کپی از اهداف دیگر HP بیان می‌گردد. به نظر می‌رسد خرید واحد پرینتر سامسونگ، به HP اجازه‌ی ایجاد نوآوری و به طور کلی امکان ساخت فرصت تجاری جدیدی را به ارمغان می‌آورد.
این خبر در حالی منتشر شده است که HP خبر از پیشی‌گرفتن از درآمد پیش‌بینی‌شده‌ی چهار ماهه‌ی سوم سال میلادی حاضر، یعنی ۱۲ میلیارد دلار را می‌دهد و همچنان آمارها خبر از داغ نبودن بازار پرینترهای این شرکت دارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ بخش پرینتر خود را به HP می فروشد