سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

در پی یپشنهاد خرید ۳۱.۴ میلیارد دلاری شرکت طراح چیپ بریتانیایی ARM، توسط شرکت SoftBank ژاپن، سرانجام در تاریخ ۶ سپتامبر طرفین بر روی نرخ  ۳۲.۵ میلیارد دلار به توافق رسیدند، و SoftBank رسما مالک ARM شد. این معامله را بزرگ‌ترین خرید شرکت‌های تکنولوژی در سطح بریتانیا و حتی اروپا می‌دانند.
در پی این خرید،ARM از ۶ سپتامبر از بورس لندن خارج شده است. SoftBank اعلام کرده است که ARM به صورت یک بنگاه تجاری مستقل به کار خود ادامه خواهد داد. طبق گفته‌ی مالک جدید، فرصت‌های شغلی موجود در شرکت ARM افزایش خواهد یافت و نیروی کار آن در کشورهای خارجی تا ۵ سال آینده، ۲برابر خواهد شد.
در حالی که ARM برای کاربران نهایی محصولی تولید نمی‌کند، اما شیو‌ه‌ی تعاملات این شرکت تأثیر بسیار بالایی در بازار تکنولوژی موبایل دارد. این شرکت برای شرکت‌های مصرف‌کننده‌ی قطعات الکترونیکی چون Apple و Samsung پردازنده طراحی و معماری می‌کند. تنها در سال گذشته، شرکای تجاری شرکت ARM، پانزده میلیون چیپ روانه‌ی بازار کردند. بیش از ۵۰ درصد گوشی‌های هوشمند کنونی، از آخرین معماری پردازنده‌ی v8-A شرکت ARM استفاده می‌کنند.
در ماه گذشته نیز، Intel با بستن قراردادی با ARM، کلید تولید چیپست‌های مبتنی بر تکنولوژی ARM را زد. این چیپست‌ها به زودی در گجت‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
SoftBank بایستی تلاشش را بیشتر کند و بخش بازار IoT خود را گسترش دهد. به دلیل‌آنکه به نظر می‌رسد بازار گوشی‌های هوشمند رو به افول باشد. این شرکت ژاپنی پیش‌تر در سال ۲۰۱۲، اپراتور Sprint را به مبلغ ۱۲.۱ میلیون دلار خریده بود.

برچسب هاSoftBankARMChipAcquire
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بریتانیا؛ از دست دادن ARM