گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

شب گذشته، Mark Zuckerberg در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر اینکه اخبار جعلی در Facebook نتیجه‌ی انتخابات در ایالات متحده را به نفع پیروزی Donald Trump تحت تاثیر قرار داده، بیانیه‌ای منتشر کرد.
بنیان‌گذار شبکه‌ی اجتماعی ادعا کرد،  حداقل ۹۹ درصد از پست‌های Facebook معتبر است. وی افزود «۹۹ درصد از اخباری که در Facebook انتشار پیدا می‌کند صحیح و معتبر هستند و فقط بخش بسیار کوچکی از محتویات این اخبار دروغ یا جعلی‌اند که این اخبار غیرواقعی و جعلی معمولا منحصر به یک عقاید حزبی و یا دیدگاه سیاسی نمی‌شود. به طور کلی، بعید است این چنین خبرهایی نتیجه‌ی این انتخابات  را تحت شعاع قرار داده باشد.گذشته از همه‌ی این‌ها ما نمی‌خواهیم حتی یک خبر جعلی هم در Facebook وجود داشته باشد. هدف ما این است که برای مردم اخبار معتبر و مورد توجه‌شان را فراهم کنیم.»
Facebook به میزان ۱/۷۹ میلیارد کاربر فعال ماهیانه دارد و درآمد ۳ ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ آن ۷/۰۱ میلیارد دلار بوده است. این شرکت حجم پست‌هایی که در دسته‌ی اخبار قرار دارد و از طریق News Feed این سرویس در طول ماه‌های منتهی به انتخابات به اشتراک گذاشته شده را به حساب نیاورده است.
در زمینه‌ی گزارش‌های مالی، Facebook اینکه چه میزان از درآمد خود را از تبلیغات سیاسی و یا ترویج پست‌های خبری کسب کرده، سخنی به میان نمی‌آورد که باعث می‌شود ارزیابی تاثیر حتی ۱ درصد از اخبار جعلی‌ برای عموم دشوار شود.

برچسب هاfacebook
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه Notification های خود را بر روی ساعت Apple مدیریت کنیم؟