اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ دي

گوگل ممکن است یک پروژه‌ی جدید هوش مصنوعی را در کارهای خود داشته باشد.
با توجه به یک گزارش جدید، این شرکت در حال کار روی یک اپلیکیشن جدید پیام رسانی است که از هوش مصنوعی است تا پاسخگوی کاربران با توجه به درخواست‌های جستجوی آن‌ها باشد.
جزییات دقیق چگونگی کارکرد این سرویس پیام رسانی کم است اما رباتهای گفتگو می‌توانند نقشی چشمگیردر آن داشته باشند. اولین بار ژورنال وال استریت این برنامه‌ها را گزارش کرد. با توجه به گزارش، هدف این است که به کاربران اجازه داده شود با رباتهای گفتگو در ارتباط باشند تا وسیله‌ی دیگری باشد برای دستیابی به نتایج جستجو و اطلاعات دیگر.
علاوه برارسال پیام به دوستان، کاربران سرویس اسم گذاری نشده می‌توانند با رباتهای گفتگو به عنوان وسیله‌ی دیگری برای گرفتن جواب سوالاتی که در غیر این صورت برای گرفتن جوابشان از موتور جستجو استفاده می‌کنند، در ارتباط باشند. این شرکت کاربران را "به سمت رباتهای گفتگوی خاصی هدایت می‌کند، درست مانند موتورهای جستجو که آنها را به وبسایت‌ها هدایت می‌کنند". این گزارش همچینین اظهار دارد، گوگل ممکن است سرویس خود را برای تولید کنندگان شخص ثالث باز کند تا آن‌ها ربات‌های خود را در سرویس راه‌اندازی کنند.
با این که نامشخص است که چنین اپلیکیشنی چگونه راه‌اندازی شود، گوگل بنا بر گزارش‌ها در حال کار کردن روی آن برای "حداقل یک سال" است و این شرکت حتی تلاش کرده است تا 200 Labsراه‌اندازی کند –شروعی برای ساخت ربات‌های گفتگو، با توجه به منابع ژورنال وال استریت-تا این تلاش خود را تقویت کند. این راه اندازی که ربات‌های گفتگو را در اپلیکیشن پیامرسانی تلگرام میزبانی می‌کند، طبق گزارش‌ها این پیشنهاد را رد کرده است.
یک سخنگوی گوگل از توضیح در این زمینه امتناع کرده است.
گوگل اولین شرکتی نیست که هوش مصنوعی را در یک محصول پیامرسانی به کار گیرد. فیسبوک همچنین در حال کار روی یک دستیار A.I. است به نام “M”  که قسمتی از اپلیکیشن پیامرسان این شرکت است. با این که M بر مجموعه ای از ناظرین انسان و نرم افزارها تکیه می‌کند- هنوز در حالت آزمایشی اولیه است- فیسبوک تمایل دارد تا وابستگی آن را بر انسان همزمان با گسترش آن به افراد بیشتری، کاهش دهد.
اپلیکیشن‌های پیام رسانی از محبوب ترین اپلیکیشن‌ها در هر پایگاهی هستند. به خصوص در آسیا که اپلیکیشن‌هایی مثل WeChat برخیلی از جنبه‌های زندگی روزانه چیره شده است. با این که گوگل در تلاش‌های اولیه‌ی خود در سرویس‌های اجتماعی خیلی موفق نبوده است ، این شرکت امیدوار است که هم به کاربران جدیدی دست بیابد و کاربران فعلی خود را با همه گیر شدن بیشتر پایگاه‌های پیام رسانی حفظ کند.   

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اینترنت سریع برای کاربران پروژه وای فای گوگل در خارج از کشور