گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

پروژه‌ی آزمایشی توزیع دستبندهای هوشمند طراحی شده برای آتش نشانان و امدادگران مسکو در کشور روسیه آغاز شد. این دستبند ها قرار گرفتن نیروهای آتش نشان و یا امدادی را در شرایط بحرانی و اورژانسی خاص اعلام می‌کنند. همچنین می‌توانند وضعیت سلامتی این افراد را به مرکز گزارش دهند.
در صورت از دست رفتن هوشیاری یا آسیب کارکنان، سیگنال هشدار به ایستگاه آتش نشانی یا سرویس امداد و نجات ارسال می شود و سپس جهت پشتیبانی و امداد، نیروی کمکی به محل اعزام خواهد شد. یکی از ویژگی های این دستگاه مجهز بودن به حسگر GPS است.
علاوه بر این، دستبند با دارا بودن حسگر کنترل عدم تحرک صاحب خود، در عرض 30 ثانیه برای دستبند های دیگر اخطار ارسال می‌کند. گفتنی است این دستبند می تواند تا فاصله ی سه کیلومتری از مرکز بدون هیچ مشکلی کار کند. با این حال اگر نیروها از دستگاه های سیگنالی تکرار‌گر استفاده کنند این مسافت تا 50 کیلومتر افزایش خواهد یافت.
دستبند می تواند در دمای مثبت 30 درجه تا منفی 55 درجه سلسیوس کار کند. با کمک این دستگاه ها فرماندهان گروهان آتش نشانان، قادر به نظارت بر تمام اقدامات کارکنان در وضعیت خطر خواهند بود. این دستبند های هوشمند به عنوان آزمایش بخشی از پروژه به کارمندان مرکز آتش نشانی و نجات در زلنوگراد داده شد و در صورت آزمایش موفقیت آمیز، در آینده ی نزدیک در میان تمامی نیروهای امداد و نجات مسکو توزیع خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه