ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۲ مهر

مسئول واحد تجهیزات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: ستاد در حوزه فناوری نانو تا کنون بالغ بر ۲۰۰ مدل دستگاه و بالای ۵۰ شرکت تجهیزات سازفعال در حوزه نانو را شناسایی و حمایت کرده‌است و در نهایت تجاری سازی محصولاتشان را داشته‌ایم.
امیر مهرابیان روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تقریبا  ۱۵ حوزه تکنولوژی زیرمجموعه نانو را تجهیزات تولیدی شرکت‌های مورد حمایت ستاد پوشش می‌دهند که از تجهیزات آنالیز مشخصه یابی تا تجهیزات تولید نانو ماده یا دستگاه هایی که در خط تولید یک نانو ماده کاربرد دارند را شامل می شوند.
وی گفت: در حوزه تجهیزات فناوری نانو طبیعتا در دنیا ما یک مقدار عقب هستیم و نیاز به تلاش بیشتر دارد اما ستاد نانو با فرصت هایی که ایجاد کرده و سیاست هایی که اتخاذ نموده، شرکت هایی را در این حوزه جذب کرده است که هم توان تامین داخل را داشته‌اند و هم پتانسیل صادراتی داشته و صادرات نیز انجام داده‌اند.
مسئول واحد تجهیزات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: ما در حوزه تجهیزات به کشورهای چین، مالزی، کره و اندونزی صادرات داشته‌ایم و صادر کردن این اقلام به کشور چین که خودش صادر کننده بزرگ دنیاست، نشان دهنده توانمندی ما در تولید تجهیزات فناوری نانو است.
مهرابیان افزود: تولید تجهیزات فناوری نانو اکنون در حوزه کشاورزی، دارو ، نانو پوشش، آب و پساب، پلیمر، صنایع نظامی، دریایی و هوایی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: ما در حوزه نانو پوشش ها و الکتروریسی توانستیم صادرات داشته باشیم. همچنین در حوزه تجهیزات لایه نشانی  و غیر از ماشین آلات و تجهیزات در حوزه رنگ و رزین نیز صادارت داشته‌ایم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه