ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ آبان

مرتضی عزتی روز دوشنبه درگفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: با راه‌اندازی این سامانه، مسافر و راننده می‌توانند با دانلود نرم‌افزار «خوش»، از خدمات حمل‌ونقل الکترونیک استفاده کنند.
وی با اشاره به شیوه‌ی استفاده از این نرم‌افزار گفت: مسافر ابتدا با انتخاب گزینه‌ی حمل‌ونقل در این نرم‌افزار، درخواست خود را به صورت اینترنتی شامل سرویس دربستی، ویژه‌ی بانوان و یا نوع تاکسی را ارائه می‌دهد. به محض انتخاب مسافر، مکان کنونی متقاضی و مقصد او، روی نقشه به صورت آنلاین مشخص و از طریق سرور به نزدیک‌ترین راننده منتقل می‌شود، بلافاصله مشخصات راننده نیز برای مسافر نمایش داده خواهد شد.
عزتی ادامه داد: دراین نرم‌افزار همزمان کرایه ای که راننده مورد نظر باید از مسافر دریافت کند نیز مشخص و درفاصله‌ی یک تا هفت دقیقه تاکسی در محل حاضر می‌شود.
وی اظهار داشت: از امتیاز این طرح ایمن بودن، سرعت حمل‌ونقل، ارزان بودن کرایه و در عین حال سرویس‌دهی ویژه‌ی بانوان با راننده‌ی خانم می‌باشد.
عزتی گفت: برای این سامانه، مطابق مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر با شرکت‌های حمل‌ونقل تحت پوشش سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسی‌رانی شهرداری قم قراردادی را منعقد کردیم لذا شهروندان می‌توانند با نصب این برنامه از کافه‌بازار و یا با ارسال عدد 25 به 021193 از این خدمات استفاده کنند.
وی با اشاره به چگونگی آنلاین بودن تاکسی‌ها گفت: در همه‌ی ساعت روز، بخشی از شش هزار تاکسی استان براساس نیاز شهروندان فعال خواهند بود.
عزتی ادامه داد: نرم‌افزارهای زیادی اکنون در زمینه‌ی حمل‌ونقل وجود دارد ولی نظارت و سازکار خاصی بر آنها نیست، در حالی که سامانه‌ی «خوش» به طور کامل، تحت نظارت بوده و در صورت لزوم به شکایت مسافر و راننده رسیدگی می‌کند.
وی گفت: طبق قانون، حمل‌ونقل مسافر با اتومبیل‌های شخصی، تخلف است و جابه‌جایی مسافر تنها باید توسط سازمان تاکسی‌رانی انجام شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه