ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

مطابق با مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درخصوص نرخ های جدید اینترنت، شرکت های ارائه دهنده‌ ی خدمات اینترنت از امروز ۱۰ آذرماه باید طبق تعرفه های جدید سرویس بدهند.
به گزارش خبرنگار مهر، مدل «فروش اینترنت غیرحجمی با تاکید بر مصرف منصفانه» ماه گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید و مطابق با این مصوبه، اپراتورهای ارائه دهنده ی خدمات اینترنت ثابت (ADSL و فیبرنوری) باید از امروز دهم آذرماه سرویس های خود را طبق این تعرفه های جدید به فروش برسانند.
مطابق با جدول منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات، دراین مصوبه تفاوت اینترنت حجمی سابق با مدل اینترنت غیرحجمی فعلی، تنها نبود محدودیت در سرعت است به نحوی که رگولاتوری کف سرعت را تعیین کرده و از اپراتورهای اینترنت خواسته که براساس این سرعت، اینترنت را با «حجم مصرفی منصفانه» ارائه کنند.
براین اساس اپراتورهای اینترنت موظف شدند که از امروز جدول تعرفه های جدید خود را مطابق با سرعت درنظر گرفته شده و با اعمال «سیاست مصرف منصفانه» اعلام کنند. این اپراتورها همچنین ملزم به تضمین کیفیت سرعت در ۹۵ درصد زمان شده اند.
در مدل جدید فروش اینترنت ثابت، اپراتور می تواند یکی از دو روش را برای سیاست مصرف منصفانه اعمال کند؛ به این معنی که یا درصورت رسیدن مشترک به سقف حجمی مدنظر اپراتور، سرعتش را به ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه کاهش دهد و یا اینکه مشترک را در دوره ی زمانی مد نظر، به خرید حجم اضافه ترغیب کند، اما در هر دو صورت سرویس مشترک قطع نخواهد شد.
همچنین به اندازه ی هر میزان مصرف کاربر از اینترنت، دو برابر مصرف از شبکه ی ملی داخلی برای کاربر لحاظ می شود و اپراتور ارائه دهنده ی سرویس موظف است که این میزان مصرف را دقیقا به کاربر اعلام کند. برای مثال اگر در قرارداد کاربر، ۴۰ گیگابایت حجم مصرف اینترنت خارجی در نظر گرفته شده، باید حجم مصرف سایت های داخلی برای آن، ۸۰ گیگابایت باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه