گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

آفکام، رگولاتور ارتباطات بریتانیا به عموم مردم هشدار داد به منظور جلوگیری از وقوع کلاهبرداری، به نمایشگر شماره تماس گیرنده (Caller ID) روی گوشی‌های خود اعتماد نکنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هو ساندرز، مدیر آفکام گفته است: کالر آی‌دی نباید به عنوان روشی برای تائید و احراز هویت تماس‌گیرنده بکار گرفته شود چراکه متقلبان مرتبا شماره خود را تغییر می‌دهند تا هویت‌شان را جعل کنند و این کار جعل شماره محسوب می‌شود.
او افزوده است: این مشکل جهانی است و در شرایط حاضر موارد مشابهی در سایر کشورها از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، استرالیا و سایر کشورها دیده شده است.
ساندرز با اشاره به اینکه این مشکل را یک شبه حل نخواهد شد، توضیح داده است که در بریتامیت شبکه تلفنی فعلی درحال به روزرسانی به سیستم VOIP است و با راه‌اندازی سراسری آن در کل کشور تا سال 2025 این مشکل حل خواهد شد.
او افزوده است: این مشکل زمانی به طور کامل حل خواهد شد که سیستم ارتباطات تلفنی تعداد زیادی از مردم به فناوری VOIP تغییر کند و این درحالی است که تعداد کلاهبرداری‌های صورت گرفته از این طریف در سال گذشته دو برابر شده و به رقم 40 هزار مورد رسیده است.
مدیر آفکام توضیح داده است که میزان کلاهبرداری‌های واقعی بیش از عدد رسمی است که اعلام شده زیرا بسیاری از قربانیان شکایت خود را که به اسم بانک یا نهادهای اجتماعی از آنها کلاهبرداری شده را به دلیل احساس خجالت، گناه یا شرمندگی نزد خانواده و دوستان خود مطرح نمی‌کنند.
در هر یک از موارد کلاهبرداری صورت گرفته هزاران و حتی ده‌ها هزار پوند از قربانیان اخاذی شده و تاثیرات مخرب مالی و عاطفی زیادی روی آنها گذاشته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه