تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۲ شهريور

انسانها همواره به دنبال یافتن راه هایی برای سهولت کارهای خانگی هستند در نتیجه دائما در فکر ایجاد اختراعاتی متفاوت برای زندگی هستند. طراحان قادر به ساخت روباتی شده اند که می توان آموزش های کامل خانه داری را بر روی آن پیاده کنند و به طور کلی بار سنگینی را از روی دوش بشریت بر می دارند.
این دستیار قادر به نظافت منزل، شیتشوی پنجره ها کف و کوتاه کردن چمن ها می باشند. در طول سال گذشته در سراسر جهان حدود 4 میلیون روبات صاحبان خود را پیدا کنند. به طور متوسط، هزینه خرید هر یک از این دستگاه ها 360 یورو است.
به گفته کارشناسان انتظار می رود،  در آینده انسانها با هجوم دستیاران از مکانیکی کوچک مواجه شوند و طی محاسبات پس از 2 سال تعداد دستکاه ها به 36 میلیون خواهد رسید.
به عنوان مثال، آشپز رباتیک Moley ، ساخته شده در لندن، در حدود دو هزار دستور العمل پخت غذا را در آشپزخانه بکار می گیرد. می توان گفت ملوی قادر بهتر از یک آشپز واقعی است زیرا براحتی در کارهایی مانند ریز ریز کردن پیاز، تمیز کردن سبزیجات، طبخ ماکارونی و کباب گوشت تبحر دارد.
در حال حاضر این ربات برای تشخیص جای صحیح قرار دادن  مواد غذایی در یخچال و فریزر و ارائه دستور العمل پخت غذای مورد نیاز به سرآشپز  آموزش داده شده است . قیمت این ربات در حدود 10000 یورو است.
روبات قادر به انجام کاهای  بسیاری است. او در هنگام چمن زنی، می تواند باران را شناسایی کند و عملیات را به طور موقت به حالت تعلیق درآورد.
دانشمندان در حال کار بر روی این اختراع هستند که بتواند قادر به انجام عملکرد های بیشتری مانند نگهبانی، پرستار بچه و ... باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه