تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

کارمندان شرکت فناوری زیمنس نمونه اولیه ربات عنکبوتی شکل رابه نمایش گذاشتند. اینجنیر گزارش داد؛ گروهی از این ربات ها می توانند بصورت تخصصی در زمینه مهندسی مکانیک بر روی قطعات یک دستگاه کارکنند .

چاپگر سه بعدی متحرک

این ربات SiSipis نام دارد و بسیار شبیه به چاپگر های سه بعدی غیر متحرک می باشد. و هرکدام از آنها دارای یک دوربین و اسکنر لیزری با قابلیت چاپ سه بعدی با استفاده از پلاستیک اسید پلی لاکتیک pla  می باشد.( پلاستیک اسید پلی لاکتیک یا PLAهمان پلاستیک گیاهی است که از نیشکر یا گلوکز ساخته می شود)
سازندگان ربات عنکبوتی آن را برای ساخت قطعات هواپیما، خودرو و کشتی طراحی کرده اند.این ربات ها همانند پرینتر سه بعدی اشیا را به راحتی تولید می کنند. آنها قطعه ها را باافزودن لایه هایی بسیار نازک بر روی هم ایجاد می کنند این در حالی است که در تکنولوژی های سنتی ابتدا قطعات بزرگ بریده می شود و سپس قطعه مورد نظر را تولید می کنند.

همکاری تیمی

سیستمی خودکار می تواند کار را به صورت مشخص بین ربات ها تقسیم کند در نتیجه چند ربات می توانند به صورت همزمان بر روی یک قطعه کارکنند.
ربات عنکبوتی زمان اتمام شارژ را تشخیص می دهد و به سمت جایگاه شارژ حرکت می کند ، البته این به معنای توقف کار نیست زیرا در همان زمان رباتی دیگر جایگزین پست او خواهد شد.

برچسب هاRobotSiSipis
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برای اولین بار یک ربات در دوره راهنمایی درس می خواند