موبایل و تبلت
حمید رضا مازندرانی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

اگر میدانستیم رونمایی از آیفون 7 این گونه است، آن را به صورت زنده نگاه نمی کردیم. در واقع با تماشای نسخه دانلود شده می توانستیم از بسیاری از بخش های بی مزه سریعاً عبور کنیم. همچنین مجبور نبودیم مدیران این شرکت را که در حال پز دادن با افتخارات اندروید و محصولات سایر شرکت ها هستند تماشا نماییم.
برنامه اپل به هیچ عنوان ایجاد نوآوری در محصولات نمی باشد. در واقع این یک ارتقای سالانه است تا کاهش فروش این شرکت را جبران نماید. قیمت پایه یک آیفون همیشه 650 دلار بوده است که در طول سه سال برنامه ارتقای محصول، 1150 دلار (یعنی دو برابر قیمت پایه) خرج روی دست مشتری می گذارد. لازم به ذکر است گوشی های تعویض شده توسط اپل بازیابی (refurbish) می شوند تا به عنوان یک گزینه ارزان تر به کاربران عرضه شوند.
افزون بر این باید اشاره کرد که اگر چه پردازنده A10 این گوشی ها از مدل های قبلی در تست های کارایی قدرت بیشتری دارد، اما این بهبود در هنگام کار با اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام چندان مهم نیست. در واقع لازم است اپلیکیشن های جدیدی ارایه شود تا این سرعت تاثیر مثبتی روی احساس کاربر بگذارد.
به نظر می رسد کمپانی اپل در شرح دادن دو ویژگی که می تواند کاربران را به خریدن گوشی جدید آیفون ترغیب سازد، زیاده روی کرده است. این دو ویژگی پردازنده جدید و دوربین جدید دوتایی است. دوربین های دوتایی همانند چشم های انسان که از هم فاصله دارند، برای درک عمق در دنیای سه بعدی مفید هستند. پردازنده و کارت گرافیک A10 این توانایی را دارند که تصاویر گرفته شده توسط این دوربینها را به یک مدل مناسب تبدیل نمایند. بهتر بود در جریان همایش روی کاربردهای جدید این ویژگی ها (بخصوص در واقعیت مجازی) متمرکز می شدند. یکی از کاربردها می تواند این باشد که پوکمون ها در بازی پوکمون گو روی زمین ایستاده باشند، بجای این که در هوا معلق باشند.
در ارتباط با مسائل دیگر باید اشاره کرد که ضد آب و ضد گرد و غبار بودن گوشی هم چیز جدیدی نیست و قبلاً در گوشی های سامسونگ و سونی این قابلیت حتی با یک استاندارد بهتر- در نظر گرفته شده است. حذف پورت هدفون نیز قبلاً انجام شده و حتی برخی محصولات دیگر از پورت USB-C استفاده کرده اند که یک گزینه بهتر به شمار می آید.
در نهایت باید گفت بهتر است اپل به جای همراه شدن با مد، روی این موضوع تمرکز کند که چه کاربردهای جدیدی برای گوشی های قدرتمند این شرکت متصور است تا بتواند درهای جدیدی را به روی کاربران بگشاید. اگر چنین نکند، شاید به نوکیای بعدی تبدیل شود.

برچسب هاNokiaApple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 نکته برای اینکه اپلیکیشن های فوق العاده برای اپل واچ بسازید