ایران و جهان
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

تصادفات رانندگی سالیانه جان 1.3 میلیون نفر را در جهان میگیرد و این رقم در آمریکا به تنهایی 37000 نفر است. بر اساس گفته های مدیریت امنیت جاده و ترافیک ملی ، ماشین های جدید که مجهز به سیستم ارتباط بیسیم اند، میتوانند با ترمز و فرمان خودکار برای جلوگیری از تصادف، این عدد را تا سال 2020 کم کنند. ولی خطر برخورد یک چالش مهم را در این راه به وجود می آورد. خوشبختانه اتومبیل سازان این مساله را جدی گرفته اند.  هشت شرکت اتومبیل سازی شامل GM و فورد یک تیم تشکیل داده اند تا تکنولوژِ ارتباطی ماشین به ماشین امنی را بسازند. این سیستم از رمز دار کردن یک سیستم کد دهی  (PKI) برای مسیج های رد و بدل شده توسط وسیله ها ، استفاده خواهد کرد. این پیام های رمز داده شده توسط یک نسخه ی اصلاح شده ی وای فای ، به نام ارتباطات کوتاه مدت اختصاصی انتقال پیدا میکنند.
pki به صورت خودکار پیام های دیجیتالی را که شامل یک اعتبارنامه ی امنیتی میشوند، رمزگذاری و رمز گشایی میکند. همان روشی که در خرید آنلاین استفاده میشود. به علاوه یک شخص ثالث ، به نام گواهی اختیارات، پیامی را که از وسیله ی نقلیه می آید را معتبر میکند. سیستم PKI میلیون ها وسیله را از برخورد و تصادف محافظت میکند.
مایکل شولمن از فورد  به روزنامه ی وال استریت میگوید: ماشین های متصل شده با استفاده از کدگذاری PKI اطلاعاتی از قبیل مکان و سرعت را ده بار در ثانیه به ماشین هایی با همان تکنولوژِی در محدوده ی 1000 پایی میفرستد. شولمن اضافه کرد که  اعتبارنامه های امنیتی حاوی کدگذاری PKI  چندین بار در ساعت تغییر خواهد کرد. شولمن همچنین اطمینان داد که این اعتبارنامه ها حاوی هیچ اطلاعات شخصی ای نخواهند بود.
کادیلاک CTS سال 2017 GM یکی از اولین ماشین هایی خواهد بود که این ارتباط ماشین به ماشین را خواهد داشت و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. و مدیریت امنیت ترافیک و بزرگراه ملی تخمین میزند که در نهایت حدود 300 میلیون ماشین متصل شده در جاده خواهند بود. بعد از 25 سال  تلاشی که برای امنیت کردند. که این اتومبیل سازان را مجبور خواهد کرد تا از این سیستم امنیتی به بیشترین حد ممکن استفاده کنند.
شما چه فکر میکنید؟ آیا ماشین های متصل شده آینده ی امنتری به ارمغان خواهند آورد؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Chevy و ارائه ی android auto برای مدل های برگزیده ی 2016