تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

، دومین ارائه دهنده بزرگ اینترنت پرسرعت DSL در استرالیا، ادعاهای مربوط به یکی از زیرشاخه هایش تحت عنوان Westnet، مبنی بر هک و اتنشار اطلاعات مشتریان برای فروش را بررسی می کند.
در روز یکشنبه، اکانت توییتر Cyber War News با انتشار پستی اعلام کرد که یک هکر ناشناس قصد فروش اطلاعات بدست آمده از دیتابیس مشتریان Westnet را دارد. به گفته این هکر، اطلاعات مذکور شامل حساب کاربری و رمز عبور مشتریان این سرویس دهنده می شود.
این هکر در مورد قیمت این اطلاعات حرفی نزده و آدرس ایمیل mufasa@ligase.im که از آن استفاده کرده نیز به پروفایل یک هکر آمریکایی در وب سایت CrimeNet با لقب Mufasa The God تعلق دارد.
تروی هانت، یکی از مسئولان ارشد توسعه امنیتی مایکروسافت در استرالیا در توییتی ضمن همدردی با این سرویس دهنده، عکسی را منتشر کرد که در آن یک اتصال رمزگذاری نشده به وب سایت Westnet مشاهده می شود.
متیو توهی، مسئول ارشد اطلاعات iiNet می گوید: این هک ممکن است به دسترسی غیرمجاز به یک سیستم قدیمی حاوی اطلاعات مشتری های قدیمی مرتبط باشد. احتمال دارد نام کاربری، رمز عبور، تلفن و آدرس مشتریان بدست هکر افتاده باشد اما خوشبختانه در آن سرور هیچگونه اطلاعات پرداختی ثبت نمی شد. همچنین این سیستم در حال حاضر از دسترس خارج شده است.
توهی اضافه می کند که iiNet، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات مشتریان را بسیار جدی و مهم قلمداد می کند. 30872 مشتری ما که مورد حمله قرار گرفته اند، به تغییر رمز عبورهای خود توصیه شده اند.
علاوه بر این، به منظور پیشگیری از مشکلات بعدی، اقداماتی به منظور نظارت هر چه بیشتر بر روی اکانت هایی که مورد حمله قرار گرفته اند، صورت خواهد گرفت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نگاهی تصویری به 15 تا از بهترین ویژگی های iOS 9