اپلیکیشن
الناز فرجی۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

اپل نسخه بتای عمومی iOS9 را هفته ی پیش بیرون داد، یک به روز رسانی که اپلیکشین اخبار کمپانی، سیری دوباره ساخته شده و ویژگی های جدید و چندکاره  با iPhone و iPad را با خود می آورد.
ولی بر خلاف iOS8، که  بزرگترین تغییرات را در دستگاه به وجود آورد، تغییرات iOS9 بیشتر دقیق و کوچکند ولی قابل توجه .
این نرم افزار پیشتر بتاست. به این معنی که گیرهایی وجود دارند. مگر اینکه شما دستگاه دومی با بک آپ جدید داشته باشید، عالی میشود اگر دانلود این ورژن را به تعویق بیاندازید.  آنها گفتند ، خیلی از قدرتمند ترین تغییرات ، مانند ارتقا سیری ، جستجو و نقشه ها از همین حالا هم بسیار وعده دهنده اند. اپل میگوید که آپدیت های بیشتری در هفته های آینده منتشر خواهد کرد ، بنابراین این ویژگی ها قبل از انتشار رسمی  iOS9 دقیقر و منظم تر هم میشوند.
بیایید نگاهی به بعضی از ویژگی های مورد علاقه مان تا به حال بیاندازیم.

1. پیشنهادهای جستجو


یکی از رایج ترین ویژگی های iOS9، جستجوی هوشمندانه تر و مربوط تر است. این ویژگی در منوی پیشنهادات جستجوی جدید از همه آشکار تر است. که تجربه هایی گوگل مانند را به ios اضافه کرده است.
از صفحه ی اصلی خود به سمت راست بروید تا مجموعه ای شخصی سازی شده از پیشنهاد ها و اخبار دریافت کنید. این پیشنهاد ها شامل مجموعه ای هوشمندانه و از کنتاکت، اپلیکیشن ها ، اخبار و مکان های نزدیک گلچین شده بر اساس رفتار هاو حرکات قبلی تان در طول روز میشوند.

2.تعویض اپلیکیشن


این اپلیکیشن عوض کن حالا دیگر طراحی ای مانند کارت دارد که حرکت و تعویض بین اپلیکیشن های بازتان را آسانتر میکند. این ویژگی همچنین میبانبر های مخاطبین iOS8 را( که مردمی را که اخیرا با آنها تماس گرفته بودید یا به آنها پیام داده بودید را نشان میداد ) را پاک کرده است. احتمالا چون اینها حالا دیگر در پیشنهاد های جستجو نشان داده میشوند.

3.سیری: سوالهای مربوط به مفهومی خاص 


تغییر برجسته ی دیگر تاکیید iOS9 بر سیری است. پیشرفتی برای دستیار اپل و کسی  است که راه درازی را برای آوردن سیری به سطح Cortana  و Google now رفت . علاوه بر مفهوم حالا دیگر میتوانید سوال های پشت سر هم بپرسید بدون اینکه مجبور باشید پرسش اصلی را رستارت کنید. که این جستجو را را مکالمه ای تر میکند.

4.سیری: بهتر در جستجو


به علاوه ، سیری در جستجو در میان مفاهیم و مفاد گوشی شما نیز خیلی بهتر شده است. او حالا قادر به انجام فرمان هایی مانند " به من عکس های ژوئن گذشته را نشان بده " است.

5. اپلیکیشن نوت( نوشته ) بازسازی شده


گرچه هنوز قدرتمندترین نیست، اما آخرین نسخه ی این اپلیکیشن با مجموعه ای از گزینه های قالب بندی و توانایی اضافه کردن عکس ها، نقشه ها و دودل ها به نوت های تکی است.

6. نقشه ها: گذشتن از مسیر های عمومی


اپل بالاخره در حال حمایت از حمل و نقل عمومی است، شامل اتوبوس ها ، مترو ها و گذرگاه ها  در مسیر هایی در نقشه ها (maps) . این ویژگی تنها در ابتدا مسیر های عبور را در شهر هایی مانند سن فرانسیسکو، نیویورک، بالتیمور، واشنگتن دی سی، شیکاگو و فیلادلفیا در آمریکا حمایت میکند اما کمپانی تصمیم دارد بالاخره این ویژگی را توسعه و گسترش دهد.

7. نقشه ها : جستجوی بهبود یافته


جستجو در نقشه ها نیز بازسازی های لازم را انجام داده است با  توانایی های جستجوی پیشرفته و پیشنهاد های جستجوی جدید بر اساس موضوع .

8. اپلیکیشن اخبار


اولین نسخه ی اپلیکیشن اخبار وعده دهنده به نظر میرسد. نشریات و نوع اخباری را که بیشتر از همه به دنبال کردنشان علاقه مندید را انتخاب کرده و اپلیکیشن داستان ها را بر اساس اولویت های شما نشان میدهد. News همچنین هدفش نشان دادن پیشنهاد ها بر اساس رفتارهای قبلی شماست. پیشنهاد هایی که میبینید باید در طول زمان پیشرفت کنند.

9. منوی تنظیمات قابل جستجو


درطی یک به روز رسانی کوچک اما برجسته، اپلیکیشن تنظیمات اصلی حالا کاملا قابل جستجو است. به این معنی که دیگر لازم نیست وقتتان را صرف جستجو در لایه های مختلف منو کنید تا فقط اپلیکیشن های خود را تنظیم کنید.

10. منوی نوتیفیکیشن ها


به جای سازمان دهی کردن نوتیفیکیشن ها توسط اپلیکیشن ، iOS9 نوتیفیکیشن ها را بر اساس زمان مرتب میکند پس همیشه تازه ها را اول و در بالا نشان میدهد. این تغییر رسیدگی به نوتیفیکیشن ها را آسانتر میکند و در غیر این صورت ممکن است آنها را گم کنید.

11. جستجوی هوشمندانه تر


علاوه بر جستجوی مفاد گوشی شما و جستجوهای وب ساده واصلی، جستجوی درونی میتواند حالا تبدیل ها و حساب ها را آسان تر انجام دهد.

12. عکسها : آلبوم سلفی


اپلیکیشن عکس ها یک آلبوم را به سلفی ها اختصاص داده است. این اپلیکیشن به صورت خودکار عکس ها مربوطه را میاورد و باعث تسریع دسترسیتان به سلفی هایتان میشود.

13. دکمه ی شیفت


این یک تنظیمات کوچک است که احتمالا فورا به آن توجه خواهید کرد : اپل کیبرد محلی ios را طوری تنظیم کرده است که مجموعه ی حروف با یک کلید شیفت (تغییر) عوض میشوند. قبلا ، حروف همیشه حالت بزرگ بودند حتی وقتی کلید شیفت فعال نبود، که باعث سردرگمی میشد.

14. عبور بین اپلیکیشن ها


به این ویژگی مثل دکمه ی "back" در ios نگاه کنید. زمانی که به یک اپلیکیشن جدید وارد میشوید، مثلا جستجو، ios حالا شامل یک منوی هدایت کوچک در گوشه ی بالا سمت چپ است که به شما امکان این را میدهد که به سادگی به اپلیکیشن قبلی بازگردید.

15. سیری: پیشنهاد اپلیکیشن


اگر تعداد زیادی برنامه دارید، جستجوی  spotlight گزینه ای است که میتواند شما را به سریع ترین حالت ممکن به چیزی که دنبالش میگردید برساند. با iOS9 ، این جستجو با سیری آسان تر هم میشود. سیری به صورت خودکار پیشنهاد هایی را در مورد اپلیکیشن هایی که دارید ، بر اساس عادات و رفتار های قبلیتان در طول روز به شما میدهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب اپلیکیشن خود را برای دیوایس های قدیمی غیر فعال کرد