تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

اگر هنوز درباره ی گلوفورج و فضای سه بعدی  آن چیزی نشنیده اید در گروهی هستید که هر روز کمتر میشود . بعد از کمپین جمع آوری سرمایه ی کیک استارتر که با بیش از 27900000  در خرید در کمتر از 30 روز رکورد زد ، این گروه تازه کار سرمایه دار قابلیت رونمایی زیادی دارد .
glowforge بیشتر از تولید کاهشی استفاده میکند تا افزایشی ، کارها را حک میکند به جایی اینکه آنها را مانند یک چاپگر سه بعدی معمولی لایه به لایه بچیند . به صورت تکنیکی یک برنده و حکاک سه بعدی لیزری است . این وسیله پروسه ی سه بعدی را با ویژگی های ماشین های تراش CNC  و دقت دوربین ها ترکیب میکند و لیزرهای کنترل شده توسط کامپیوتر در واحد دسکتاپی بیسیم .
از جا مدادی های حکاکی شده به صورت پیچیده گرفته تا جعبه های شکلات ، هیچ کمبود مثالی برای نشان دادن جنس ها و پروژه های گلوفورج وجود ندارد که بگوییم از عهده اش بر نمیاید ، اما میخواستیم بیشتر بدانیم . بنابراین از بنیان گذار و مدیر دان شاپیرو در مورد به روز رسانی های کمپانی پرسیدیم تا وضعیت و برنامه های کوتاه مدت این پادشاهان کیک استارتر را بدانیم .
شاپیرو: باید بدانیم این اولین پنکیکمان(نمونه آزمایشی) نیست . ما پنکیک های زیادی را سوزانده ایم و هدفمان این است که مطمئن شویم که وسیله ای را به دست مردم میرسانیم که بتوانند سالها از آن استفاده کرده و لذت ببرند . در حال حاضر انتظار داریم که آن را به حامیان کیک استارترمان در نیمه ی اول 2016 برسانیم . برای سفارش هایی که حالا صورت میگیرد، احتمالا ربع سوم 2016 آماده خواهد بود.
در مقایسه با دیگر چاپگر های سه بعدی ، ماشین های گلوفورج خیلی اصلاح شده به نظر می آیند . مخاطب شما کیست ؟ این ماشین های حرفه ای برای سازندگان جدی است و واحد های ابتدایی اش برای همه .
شاپیرو : امیدوارم . وقتی 7 سالم بود پدرم که استاد کامپیوتر بود و مادرم که استاد ارتباطات و گفتار بود با هم بحث میکردند که من میتوانم کامپیوتر داشته باشم یا خیر. مادرم در این بحث برنده شد بنابراین در تولد 7 سالگی ام یک comodore 64 گرفتم . هنوز کاملا آن را به خاطر دارم . روی زانوی پدرم نشسته بودم و یک  بازی ساده را از بین عبارات اگر - پس    مینوشتم . اینگونه بود که به آنجا رسیدم . و امیدوارم این هم مانند همان ابزار برای بچه های نسل بعد باشد .
امروز گلوفورج هنوز 2400 برای مدل ابتدایی اش گذاشته که قیمتی مناسب همه است . قبل از اینکه بالاتر برود پایین میرود اما در طی 5 سال امیدوارم که همه به این وسیله دسترسی داشته باشند و امیدوارم که خانواده های بیشتری این را یک تجربه ی آموزنده برای فرزندانشان در نظر بگیرند . مطمئنا ماشین های زیادی را میتوانم در فضا های سازنده برای کرایه ببینم اما کسی را تصور میکنم که یک متخصص کیف پول است و میگوید " من هر کیف پولی را برایت چاپ میکنم و 50 طرح و چرم مختلف دارم ، من کار یراق دوزی اش را انجام میدهم و دقیقا همان ویژگی هایی که میخواهی را به کار میبرم و آن را به دفتر کارت پست میکنم . "
خب ، برنامه ی بعدی گلوفورج چیست ؟
شاپیرو: مانعی در آینده بر سر راه من وجود دارد و آن حمل و نقل محصول و رساندن آن است و میخواهم اینکار را در اسرع وقت انجام دهد و تنها چیزی که برای من از رساندن محصول مهم تر است داشتن یک محصول فوق العاده برای رساندن است . من نسبت به این محصول خیلی حس خوبی دارم . زیاد اتفاق می افتد که صدها بار امتحان کنید تا محصول نهایی را در بیاورید اما این دفعه 10 بار یک چیز را نساختیم . این وسیله ای است که به عقیده ی من سالهای زیادی باقی میماند و دائما به کمک نرم افزار ها پیشرفت میکند . این طراحی به این صورت است که یک وسیله ی بسیار قوی بسازیم که بتوانیم به کمک نرم افزار ها با آن چیزهای مختلفی بسازیم و ویژگی های جدید را باز کنیم . چیزهای خیلی زیادی است  که برای این وسیله برنامه ریزی کرده ایم اما آن را فاش نکرده ایم . در واقع متعجب نمیشوم اگر چند سال دیگر هم این وسیله را بفروشیم . یک سری ایده برای سخت افزارش هم داریم اما ... چیزی که هیجان انگیز است کارهایی است که میخواهیم با نرم افزار بکنیم چون پتانسیل زیادی دارد .
آیا فروشگاه اپلیکیشنی را زیر سر دارید که طرح ها و الگوهایتان را ارائه دهد ؟
شاپیرو : این دقیقا همان چیزی است که به آن فکر میکنیم . کاتالوگ ممتازی که طراحان میتوانند به آن بروند و چیزهای زیبایی بگیرند و آن را در دنیا به اشتراک گذاشته و پولش را بگیرند . ما چیزی میخواهیم که کمک کننده باشد و همچنین زیباترین وبسیار مفید . بی صبرانه میخواهیم این وسیله را وارد بازار کنیم تا مردم از آن استفاده کرده و به ما بگویند که با آن چه کارهایی میکنند .

پیش سفارش های گلوفورج هم اکنون به قیمت 2.395 دلار در مدل ابتدایی اش شروع میشود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با تکنولوژی چاپ سه بعدی، جواهرات دلخواهتان را داشته باشید