تکنولوژی
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

بخش تکنولوژی اروپا در مسیر اعمال بیشترین سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها قرار دارد، اما دسترسی ضعیف به سرمایه‌گذاران late-stage، مانع ایجاد غول‌های تکنولوژی مستقل در این منطقه شده است. انتظار می‌رود که اروپا در سال جاری میلادی به رقم سرمایه‌گذاری ۱۳.۶ میلیارد دلار در حوزه‌ی تکنولوژی برسد. این رقم در سال گذشته ۱۲.۶ میلیارد دلار بوده و نسبت به ۵ سال پیش خود نیز ۵ برابر رشد داشته است.
اخیرا سرمایه‌گذاری‌های بزرگی بر روی حوزه‌های موسیقی، فین‌تک، مد و غذا در شهرهای مونیخ، زوریخ، کپنهاگ و لیسبون صورت گرفته است. برای منطقه‌ای که در امر ریسک‌پذیری به خوبی سیلیکان‌ولی نبوده‌اند، گام‌های صورت گرفته‌ای چون دسترسی به سرمایه‌های بزرگ و ساخت شرکت‌های موفق جهانی، نوید آینده‌ی روشن این منطقه را می‌دهد.
۵ دانشگاه فنی برتر جهان در اروپا قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که این منطقه در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری نیز از آمریکا در حال پیشی گرفتن است. طبق آمارهای ارائه‌ شده از سوی StackOverflow، نیروی توسعه‌دهنده‌ی فنی حرفه‌ای مستقر در اروپا ۴.۷ میلیون گزارش شده است. در حالی که این رقم برای آمریکا ۴.۱ میلیون می‌باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرمایه‌گذاری اروپا بر روی استارتاپ‌های تکنولوژی ۱۷ درصد کاهش داشته است