ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، رضا باقری‌اصل که با هدف بازدید و ارزیابی پروژه‌های سلامت الکترونیکی استان یزد به شهر یزد سفر کرده بود، گفت: استان یزد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم را برای اجرای پایلوت نظام سلامت الکترونیک دارد و از پیشنهادها، راهکارها و طرح‌های پیشنهادی استان و نیز، محصولات و خدمات بخش خصوصی حمایت می‌شود.
باقری‌اصل با اشاره به ماموریت خود از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: گزارش‌های لازم در این زمینه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق دبیرخانه شورا به رییس جمهور داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد حوزه سلامت، حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده و بین ۷ تا ۱۱ درصد از سهم GDP را در بر می‌گیرد، بر اهمیت تولید سرویس‌های ارزش افزوده خوب در این حوزه تاکید کرد.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک را یادآور شد و سیاست کشور را شفاف‌سازی نظام سلامت و کیفیت مطلوب در ارایه خدمات برشمرد.
باقری‌اصل ایجاد پلتفرم نرم‌افزاری و ارایه رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی (API) مختلف در راستای تولید نرم افزارهای گوناگون با رعایت استانداردها را برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در این بخش، ضروری دانست و به برخی از سامانه‌ها و خدمات مرتبط با این حوزه مانند کارپوشه ملی ایرانیان، ابزارهای پرداخت مستقیم و فین‌تک‌ها، اطلاعات و سرویس‌های پایه برای تشکیل پرونده سلامت، سرویس‌های ستاره چهار مربع (#4*) برپایه USSD، و سایر سرویس‌های در حال ارایه در مرکز ملی تبادل اطلاعات همچون استعلام احراز هویت، شاهکار، استحقاق بیمه و ... را اشاره کرد.
اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، در این نشست، در گزارشی کوتاه از عملکرد ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، به تشکیل و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد اشاره کرد و اجزای موجود و فعال این زیست‌بوم در استان را در بخش‌های زیرساختی، سرمایه انسانی، تامین مالی، نهادهای پشتیبان، فرهنگ، و تحقیق و توسعه معرفی نمود.
فداکار، همچنین با اشاره به رتبه سوم استان یزد در شاخص توسعه یافتگی استان‌ها، وضعیت استان در مهم‌ترین شاخص‌های ارتباطی همچون پهنای‌باند ورودی و واگذارشده، ضریب نفوذ در بخش تلفن ثابت، سیار و اینترنت را گزارش داد.
عضو هیأت مدیره منطقه ویژه علم و فناوری یزد، با اشاره به تاسیس و شروع به کار رسمی منطقه ویژه علم و فناوری یزد از سال ۹۶ به عنوان یک سازمان تجاری غیردولتی، و قرار داشتن فناوری اطلاعات در محورهای اولویت‌دار این منطقه، همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و منطقه ویژه را خواستار شد و با توجه به ظرفیت‌های قانونی سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، سهامداری این سازمان را در منطقه ویژه یزد پیشنهاد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه