سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۲ آذر

George Hotz در تلاش است تا تحول بزرگی در مسیر وسایل نقلیه‌ی خودران ایجاد کند، اما شاید مسیری غیر معمول را برای این کار برگزیده باشد. شرکت وی با نام Comma.ai با مشکلات تنظیم مقرراتی مواجه شده و در تلاش برای یافتن راه دیگری برای رسیدن به اهدافش است. یکی از این راه‌ها نه‌تنها متن‌باز کردن تکنولوژی وسایل نقلیه‌، بلکه در اختیار قرار دادن طرح سخت‌افزاری مورد نیاز برای پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای با نام Comma Neo می‌تواند باشد. تمامی این اطلاعات در مخزن GitHub این شرکت در دسترس است.
از ابتدای پیدایش این سرویس، هدف آن ایجاد نسخه‌ی Android وسایل نقلیه‌ی خودران با شعار «رانندگی ارواح برای همه» بوده است. در ابتدای سال جاری میلادی، این شرکت برای محصولی که هنوز برای فروش گذاشته شده نبود، از سمت ارگان‌های ایالتی و فدرالی آمریکا مورد اشکال واقع شد. در همین راستا، این شرکت تولید اولین محصول خود را با نام Comma One متوقف ساخت و اقدام به متن‌باز کردن تمام تکنولوژی خود گرفت. با این کار، این شرکت قید هزینه‌ی ۹۹۹ دلاری تکنولوژی خود را زد تا به رایگان آن را در اختیار همگان قرار دهد.
تکنولوژی‌های متن‌بازشده شامل Open Pilot که یک نرم‌افزار ناوبری خودکار خودروها و Comma Neo دستورالعملی برای اجرایی کردن چنین سامانه‌ای است، می‌باشد. طبق گفته‌ی Hotz، این سامانه دقت بالاتری از نرم‌افزارهای به‌کارگرفته شده در خودروهای خودران شرکت‌هایی چون Tesla دارد.

برچسب هاComma.ai
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

‌سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری Bryan Johnson بر روی Kernel