کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

بر اساس گزارشی از Axios، اپل شرکت تجزیه و تحلیل موسیقی Asaii را که متمرکز بر یافتن هنرمندان جدید و نوظهور است خرید. این خرید پس از آن بود که رقیب اصلی موسیقی اپل، اسپاتیفای حمایت از هنرمندان شناخته نشده را با بارگذاری کارهایشان به صورت مستقیم در داخل سرویسش افزایش می‌دهد. ماه گذشته، Asaii اعلام کرد در تاریخ ۱۴ام اکتبر تعطیل می‌شود.
محصول اصلی Asaii داشبوردی است که داده‌های سرویس‌های موسیقی و رسانه‌های اجتماعی را جمع‌آوری می‌کند. این میز کار به عنوان داشتن استفاده‌های چندگانه تعریف شده است که از جمله می‌توان کمک به ضبظ و ثبت عنوان‌ها با هدف کمپین‌های بازاریابی و تورهای زنده را نام برد. اما، ویژگی اصلی آن این است که به عنوان‌ها اجازه می‌دهد هنرمندان را قبل از اینکه معروف شوند، کشف کنند. Asaii ادعا می‌کند فناوری این شرکت قادر به پیدا کردن هنرمندان "۱۰ هفته یا یک سال" پیش از شناخته شدن است، و به آن اجازه‌ی کشف اصطلاحا "جاستین بیبر بعدی" را می‌دهد.
علاوه بر میز کار، Asaii یک الگوریتم پیشنهاداتی دارد که سرویس‌های استریم از آن برای توسعه‌ی موسیقی‌های مناسب به شنوندگان خود بر اساس اولویت‌های آنان استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این فناوری برای کمک به رقابت خدمات اپل در مقابل سرویس‌های پیشنهاداتی Discover Weekly و Daily Mix متعلق به اسپاتیفای هم استفاده شود.
این خرید که شایعات ارزش آن را کمی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار عنوان کردند، دومین خرید این شرکت در حوزه‌ی موسیقی در سال جاری است. ماه گذشته، اپل خرید Shazam را تکمیل کرد که یک سرویس شناسایی آهنگ محبوب است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه