تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

جمع‌آوری پتابایت‌ها داده از مشتریان خود می‌تواند کار بسیار جذابی به نظر آید، اما چطور می‌خواهید از این حجم داده بهره ببرید؟ BlazingDB امکان اجرای عملیات SQL با بهره‌وری بالا بر روی پایگاه‌داده، از طریق بهره‌گیری از GPU را به شما ارائه می‌دهد. این شرکت محصول رایگان خود را در کنفرانس Techcrunch Disrupt سانفرانسیسکو ارائه داده است.

اگر شما از آن دسته برنامه‌نویسان و مدیران سیستمی باشید که معمولا درخواست‌های SQL پیچیده‌ای اجرا می‌کنید،‌ احتمال اینکه جلوی سیستم‌تان خوابتان برده باشد زیاد است. آن هم به این دلیل که شما درخواست‌ها را بر روی CPUتان اجرا می‌کنید و این کار از بهینگی لازم برخوردار نیست. مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت اعلام می‌کند: « قطعا می‌توانیم سرورهای خود را برای پاسخ‌گویی‌های بزرگ‌تر توسعه دهیم، اما معمولا نیازها و درخواست‌های عملکردی ما به صورت نمایی رشد می‌کنند، در حالی که راه‌کارهای عملکردی ما به صورت خطی ارائه می‌گردند.»  بنا نهادن پایگاه‌های‌داده بر روی GPU‌ها قدری جالب توجه است. GPUها به دلیل بهینه شدن برای پردازش‌های برداری،‌ قادر به موازی‌کاری بسیار بالایی هستند و برای یک سری وظایف مشخص، کارایی بسیاری بالایی ارائه می‌دهند. البته شرکت‌های زیادی تاکنون بوده‌اند که از GPU برای نرم‌افزارهای پردازش تصویر و یادگیری ماشین استفاده کرده‌اند، اما این‌بار یکی از معدود دفعاتی بوده که بر روی پایگاه‌داده مورد استفاده قرار گرفته است.
با استفاده از رایانش ابری نیز راه برای ذخیره‌ی مقدار بالایی از داده‌ها هموار شده است. طبیعتا شرکت‌ها تمایل بالایی به انجام امور آماری و تحلیلی بر روی داده‌های عظیم خود دارند و نیازمند برنامه‌هایی هستند که چنین نتایجی را برایشان ایجاد و تحلیل کند. اینجا همان هنگامی است که BlazingDB وارد کار می‌شود. باید دید آیا این شرکت موفق به دریافت سرمایه از سرمایه‌گذاران مطرح برای یپشبرد اهداف خود خواهد شد یا خیر.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Lexus IS که بطور کامل از تکه های مقوا ساخته شد