گوناگون
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

براین ویک 15 ساله  از یک سوزن زیر پوستی برای کاشت فرستنده ی خودکار (transponder) در دست خود استفاده کرد تا بتواند موبایل اش را کنترل کند .
یک پسر 15 ساله یک عمل DYI را روی خودش انجام داد. او یک مایکروچیپ را در دست خود وارد کرد تا موبالیش را کنترل کند و یا حتی در ها را هم باز کند.
براین ویک برای اینکار از یک سوزن زیر پوستی استفاده کرد . این  فرستنده به اندازه ی یک دانه ی برنج است و میتواند توسط دستگاه های اندروید خوانده و تشخیص داده شود. این تراشه (چیپ) میتواند طوری طراحی شود که هر کاری را ؛ از باز کردن در گرفته تا به اشتراک گذاری جزئیات کانتکت و همینطور استفاده از بلوتوث گوشی را انجام دهد. براین  تراشه و جعبه ی وسایل مربوط به کاشت آنرا آنلاین از آمریکا و بدون در جریان گذاشتن والدینش لیلین 37 ساله و نیکولاس 42 ساله ، سفارش داد. برخلاف راهنمایی های روی جعبه که میگفت باید از یک پرستار و یا دکتر کمک بگرید، او این کار را خودش انجام داد.
این تراشه با استفاده از ارتباط حوزه ی نزدیک (NFC) کار میکند که فرکانس های کم قدرتی را بیرون میدهد که کارهایی از قبل طراحی شده مانند باز  کردن قفل تلفن یا روشن کردن یک ماشین را انجام میدهد. براین از مارتوک سامرست معتقد است که او جوان ترین کسی در دنیاست که یک تراشه ی nXT  را در بدن خود کاشته است.


این وسیله در شیشه ی ایمن از نظر زیستی نگه داری میشود (مانند تراشه هایی که برای شناسایی سگها به کار میرفت) و این نوجوان اصرار دارد که انجام این عمل بر روی دستش کاملا امن بود. او میگوید : اینگونه نبود که انگار فلزی را در دستم فرو کنم. حالا میتوانم طوری تنظیمش کنم که به دستگاه بلوتوث برود و با بلوتوث اسپیکر من هماهنگش کند."
به هر حال مادرش خانم ویک، خیلی تحت تاثیر قرار نگرفته است. " هنوز خیلی در این باره مطمئن نیستیم " .
این تراشه زاده ی تفکرات امل گرافستزا، یکی از پیشتازان جنبش مایکرو چیپ است. گرافتسرا بنیان گذار dangerous things ، یک کمپانی آمریکایی است که مایکرو چیپ میسازد و آنها با استفاده از سرمایه گذاری دسته جمعی به مصرف عموم رساند. اینطور که میگویند حدود10000 نفر انسان در سرتاسر دنیا وجود دارند که از تکنولوژِی مایکروچیپ در بدنشان استفاده میکنند.
کمپانی سوئدی، epicenter آنها را در بدن کارمندانش کاشت که به آنها امکان استفاده از دستگاه فوتوکپی ، باز کردن درهای امنیتی یا حتی پرداخت پول ناهارشان را میدهد.


براین این دستگاه را برای کمپانی مورد بررسی قرار میدهد . این کمپانی در سایت اشdangerousthings.com به کاربران آنلاینش این هشدار را میدهد " این دستگاه توسط هیچ نماینده ی تنظیم کننده ای برای کاشت و استفاده در بدن انسان ، آزمایش نشده است.
این نوجوان که در آکادمی Huish episcopi نزدیک yeovil درس میخواند، قصد دارد بعد از مدرسه زمینه ی تکنولوژِی ارتباطات(IT) کار کند.
او با همان فلسفه ی اوتو لیلینتال، پیشگام هوانوردی آلمانی ، زندگی میکند. اوتو اولین پرواز موفق گلایدر را انجام داد ولی در سال 1896 بر اثر خرابی گلایدرش مرد.  فلسفه ی "باید فداکاری کرد " .
براین از سوی پروفسور کوین وارویک ، اولین سایبورگ دنیا و استاد اول سیبرنتیک ، مورد پشتیبانی قرار گرفت. او تحت عمل جراحی برای کاشت یک تراشه ی سیلیکونی در ساعدش ، در دپارتمان سیبرنتیک دانشگاه reading درسال 1998 قرار گرفت.  این پروفسور که حالا نایب زئیس (تحقیقات) دانشگاه coventry است، میگوید که هیچ ریسکی در میکروچیپ ها وجود ندارد.تعداد کمی از مردم آن را در خود دارند اما او ممکن است جوان ترینشان باشد.احتمالات زیادی درباره ی آن در آینده وجود دارد و من فکر میکنم یکی از آنها دستگاهی حاوی اطلاعات است به عنوان پاسپورت که کار مردم را سریع تر میکند. برای برافراشتن پرچم انگلستان در زمینه ی تکنولوژی آینده ، اولین آزمایش در انگلستان بود و  دیدن علاقه ی این مرد جوان جالب است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری Samsung بر روی تولید چیپ در خاک آمریکا