نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

مایکروسافت کد منبع ماشین حساب ویندوز را بر روی GitHub در دسترس قرار داد. این سازنده‌ی نرم‌افزار می‌خواهد "تجربه‌ی کاربری بهتری در همکاری با جامعه بسازد." باز کردن کد ماشین حساب به این معنا است که هر شخصی می‌تواند در کد برنامه مشارکت داشته باشد و برنامه را بهبود بخشد، اما مایکروسافت می‌خواهد پیش‌نمونه‌های قابلیت‌های جدید یا تغییرات رابط کاربری را قبل از اینکه شرکت شروع به اجرای آن‌ها کند یا دست به بررسی کد بزند، ارزیابی کند.
این کدها هم‌اکنون بر روی GitHub در دسترس است و شامل سیستم ساخت، آزمایش‌های واحد، و حتی نقشه‌ی راه محصول برای قابلیت ماشین حساب در ویندوز است. مایکروسافت در دهه‌ی ۹۰ میلادی،  کد File Manager را هم منبع باز اعلام کرد تا اجازه‌ی اجرای ویندوز 10 را با آن بدهد، و اخیرا ۶۰ هزار پتنت را برای کمک به حفاظت از لینوکس منبع‌باز معرفی کرد.
منبع باز ماشین حساب مایکروسافت به توسعه‌دهندگان ویندوز کمک می‌کند با آسانی بیشتری منطق ماشین حساب یا رابط کاربری را در داخل اپ‌های متعلق به خودشان انطباق دهند، و نقص‌های موجود را گزارش و آن‌ها را رفع کنند. توسعه‌دهندگان، همچنین می‌توانند در بحث‌های مربوط به آینده‌ی ماشین حساب شرکت کنند و در طراحی و ساخت این اپ با مهندسین مایکروسافت همکاری داشته باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه