موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

کمپانی های مختلف تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بهترین کیفیت را در دوربین جلوی گوشی های هوشمند ارائه کنند. اما هنوز هم دوربین های جلویی در گوشی های موبایل تنها در شرایط نوری ایده آل و مناسب قابل استفاده هستند و در سایر شرایط انتظار چندانی نمی توان از آنها داشت.
منبع نور حلقه ای Kira شاید زمخت و مسخره بنظر برسد اما یک مشکل بزرگ را از طرفداران سلفی حل می کند. با استفاده از این ابزار جانبی قادر خواهید بود تصاویری با نورپردازی به مراتب بهتر را از خود ثبت کنید.


همانطور که احتمالاً حدس زده اید، Kira یک محصول ژاپنی است و پروژه طراحی آن توسط جولی واتای آغاز شده است. این عکاس زن که از کیفیت نامطلوب دوربین های جلویی خسته شده بود، به فکر افتاد تا با اتصال یک وسیله، نور مناسبی را برای ثبت عکس های سلفی فراهم کند.


این وسیله هنوز به تولید نرسیده و واتای در حال جذب سرمایه از طریق سایت ژاپنی Kibidango می باشد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت یا زمان عرضه آن منتشر نشده، اما بنظر می رسد در بازار با استقبال خوبی مواجه شود.


برخی از کمپانی ها برای حل مشکل کیفیت پایین عکس های دوربین جلویی و نویز زیاد موجود در آنها، راه حل هایی را ارائه کرده اند. به عنوان مثال سامسونگ گوشی های گلکسی J5 و J7 را روانه بازار کرد که از یک فلاش در کنار دوربین جلویی بهره می برند. ال جی حتی خلاقیت بیشتری به خرج داده و از نمایشگر G3 به عنوان یک فلاش بهره برده است، بدین صورت که در هنگام ثبت سلفی، صفحه نمایش کاملاً به رنگ سفید در خواهد آمد.


اگرچه خلاقیت ال جی هنوز جای کار دارد اما فلاش های جلویی در گوشی های جدید سامسونگ برای اکثر کاربران کفایت می کند. اما مشکل اینجاست که این گوشی ها بطور عمومی عرضه نشده و حتی ارزش خرید چندان بالایی هم ندارند. این در صورتی است که Kira بر روی هر موبایلی قابل استفاده بوده و احتمالاً قیمت چندان بالایی هم ندارد.


استفاده از نورهای حلقه ای بر روی دوربین های دیجیتال نیز همواره یکی از شیوه های نورپردازی مورد علاقه عکاسان می باشد، چرا که در این شیوه تصویر نهایی از روشنایی به مراتب بهتر و طبیعی تری برخوردار خواهد بود.


این موضوع در مورد عکس های سلفی نیز صادق است، با نزدیک بودن سوژه به دوربین جلویی گوشی، استفاده از چنین منبع نوری می تواند به ثبت عکس های طبیعی و با کیفیت تری منجر شود.

برچسب هاselfiesKibidangoKira
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد
این ویدئو چه ربطی به این موضوع داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجله اینترنتی سهـــــا
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد
ممنون از اطلاع رسانی شما ، اصلاح شد
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Shazam اکنون میتواند تصاویر ساکن مانند پوسترهای فیلم، کتاب و مجله را شناسایی کند.