گوناگون
الناز فرجی۶:۱۸ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

Solange Cunin حتی با این‌که هنوز از دانشگاه فارغ التحصیل نشده است، در حال برنامه ریزی برای ارسال محموله بسیار خاصی به فضا است.
در ۲۳ سالگی، Cunin از موسسین استارتاپ Quberider بود که در آن برنامه‌ای برای دانش آموزان دبیرستانی با هدف آموزش برنامه نویسی و تحلیل داده‌ها از طریق منشور فضایی توسعه داده شد. او یک ترم تحصیلی از دانشگاه هوا فضا در دانشگاه نیو ساوت ولز (New South Wales) برای تمرکز بر روی این پروژه به صورت بخشی از برنامه‌ی شتاب‌دهنده‌ی سیدنی، muru-D گذراند.
Quberider، که راه‌اندازی رسمی آن در ماه فوریه بود، قرار شده  است که یک محموله آزمایشی که ساخته دانش آموزان استرالیایی است را به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) بفرستد، که Cunin گفته است در ۲۴ ژوئن، بسته باید بر روی یک موشک فضایی ایکس فالکون ۹ از کیپ کاناورال، فلوریدا به طرف بالا حرکت کند. هدف استارتاپ، به کار گماشتن و متعهد کردن دانش آموزان با ارائه‌ی نتیجه‌ی بسیار ملموس و هیجان انگیز کار سخت‌شان می‌باشد.
Cunin بیان کرد، «در تمام زمانی‌که آن‌ها در حال یادگیری این مهارت هستند، طرز فکری را یاد میگیرند که آن‌ها را در حال آموزش برای انجام یک ماموریت فضایی آماده میکند». «در پایان، آن‌ها یک آزمایشی را توسعه می‌دهند که آن‌ها را به فضا بفرستد.»
استارتاپ دارای بیش از ۴۰ مدرسه‌ی ثبت نام شده برای این برنامه هستند، که اصول و سخت افزار آموزشی برای یک دانش آموز را فراهم می‌کنند.
اولین استارتاپ در استرالیا برای یک ماموریت پرواز به فضا توسط دولت به تصویب رسید.
رسیدن محموله به فضا یک چالش بوده است. Cunin و بنیانگذار شرکت او، Sebastian Chaoui، باید شریک راه‌اندازی پیدا کنند و همچین مجوز قانونی در استرالیا به دست آورند. آن‌ها با شرکت DreamUp در ایالات متحده، اداره شده توسط NanoRacks، که به ارسال پروژه‌های آموزشی به ISS کمک می‌کند، همکاری می‌کنند.
Carie Lemack بنیانگذار و مدیرعامل شرکت در بیانیه‌ای گفت، DreamUp مفتخر است که کلاس‌های درس استرالیا را در فضا به ارمغان بیاود.
در مدرسه، دانش آموزان در حال توسعه‌ی نرم افزاری هستند که سنسورهای ماژول کوچک را برای انجام طیف وسیعی از آزمایشات در یک فضا با مهارت انجام دهد و اداره کند.
Cunin بیان کرد، «یک تنوع حقیقی وجود دارد. ما آزمایشات مردم-محور به دست آورده‌ایم که در آن، آن‌ها در حال آزمون محافظت از پرتو ISS هستند».
دیگر موارد غیر قابل پیش‌بینی هستند.
«آن‌ها در حال توسعه‌ی یک الگوریتم برای جمع آوری داده‌هایی هستند که به تبصره‌هایی اختصاص داده خواهند شد که یک صدا از آن ایجاد می‌کنند.
Cunin توضیح داد که Quberider نرم افزار را در یک ماژول سنسور فضای مورد تایید بارگذاری خواهد کرد که در نتیجه پس از آن تحت آزمون بیشتر قرار خواهد گرفت. در نهایت فضانوردان آن را زمانی که به ایستگاه فضایی (ISS) می‌رسد، راه‌اندازی خواهند کرد. هنگامی‌که ماژول فعال است، حداقل برای یک ماه در فضا اجرا می‌شود، در حالی‌که داده‌های آزمایشی به پایین به زمین فرستاده می‌شوند.
برای Cunin، کار در تحقیقات فضا اجتناب ناپذیر بود، و او مي‌داند که این کار چه قدر از طرف جوانان درخواست خواهد داشت.
«او گفت: من وقتی که هشت ساله بودم برای یک تلسکوپ از بابانوئل التماس کردم. من در حال حاضر آن تلسکوپ را به دست آورده ام.»
وقتی پرسیده شد که اگر او به سادگی به جای ارسال آزمایش‌های ۱۴ ساله در ارتفاع زیاد، بخواهد به یک مسافرت یک روزه به فضا برود می‌پذیرد یا نه جواب او برای رفتن قطعی بود.

برچسب هاSpace StationStartup
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد