تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۷ تير

به گزارش پیوست، طرح ارائه اینترنت توسط بالون‌های مخصوص در برخی از کشورها در حال آزمایش است و حالا خبر آمده که  برای اولین بار طرح استفاده از بالون برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت تجاری در مناطق روستایی و دور افتاده کنیا به اجرا درآمده است.
این طرح با هدف ارائه اینترنت 4G مقرون به صرفه به مردم مناطق روستایی، با استفاده از تکنولوژی لون (Loon) از شرکت اَلفابت (Alphabet)، یکی از شرکت های زیرمجموعه گوگل، به اجرا در آمده است. این بالون‌ها به پایگاه‌های اینترنت زمینی متصل شده و سپس از طریق انتقال دهنده‌های هوایی با یک دیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به محدوده‌ای در وسعت ۵۰ هزار کیلومتر مربع به حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت اینترنت رسانی خواهند کرد.
جو ماکرو، وزیر اطلاعات کنیا پس از اجرای این طرح در روز چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با رویترز گفت: «لون بالاخره به کنیا آمد. کنیا اولین کشور جهان است که از این تکنولوژی استفاده تجاری خواهد داشت. پایگاه‌های این طرح در ارتفاعی حتی بالاتر از هواپیما‌ها قرار دارند.»
مدت زیادی است که تکنولوژی «لون» قابلیت اجرایی پیدا کرده است و این تکنولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عموم مردم  توسط گوگل نمایش داده شد؛ اما این طرح تا به امروز کاربرد تجاری نداشته است. این بالون‌ها که از هلیوم پر می‌شوند یک صفحه خورشیدی و یک باتری به همراه دارند و در ارتفاع بالاتر از هواپیماها و هوا یعنی در لایه بالایی جو قرار می‌گیرند. این بالون‌ها از پایگاهی در کالیفورنیا و پورتوریکو به پرواز در آمده و در همین ارتفاع تا مقصد مورد نظر حرکت می‌کنند.
برای اجرایی شدن شبکه اینترنت کنیا به کمک این بالون‌ها که با همکاری کنیا تلکام انجام گرفته مجموعا از ۳۵ بالون استفاده خواهد شد. دورکاس کیپتریو، فروشنده  عسل در کنیا در مورد مزایایی که اجرای این طرح برای او به دنبال خواهد داشت به رویترز گفت: «این فناوری به من اجازه می‌دهد به مردم مناطق مختلفی دسترسی داشته باشم، کاری که پیشتر با شبکه اینترنت ضعیف امکان پذیر نبود. ما در برخی زمینه‌های ارتباطی عقب مانده‌ایم، من می‌خواهم عسل را برای مردم ارسال کنم اما ارتباطات یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.» دولت کنیا امیدوار است با اجرای این طرح بتواند توسعه اینترنت در این کشور را با سرعت بیشتری انجام دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه